Hoppa till innehåll

Fråga Om Dual-boot Xp Och W7

Median

Rekommendera inlägg

Tja,

Jag undrar en sak, vi säger att jag har XP installerat först, installerar sedan W7 på en ny partition, och sen vill ha bort W7, går det? Är det bara t.ex. att ta bort partitionen i t.ex. Partitionmagic och kanske köra en fixmbr från recovery konsollen på Windows skivan?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja,

Jag undrar en sak, vi säger att jag har XP installerat först, installerar sedan W7 på en ny partition, och sen vill ha bort W7, går det? Är det bara t.ex. att ta bort partitionen i t.ex. Partitionmagic och kanske köra en fixmbr från recovery konsollen på Windows skivan?

Det är bara att prova. Det kan inte vara svårt att fixa bort dual-booten om den skulle vara kvar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Payback

Tja,

Öhh, gissar på att man kör ett program för att få tillbaka XPs bootloader, sen tar man bort andra partitionen (eller mergar den med vanliga partitionen)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja,

Öhh, gissar på att man kör ett program för att få tillbaka XPs bootloader, sen tar man bort andra partitionen (eller mergar den med vanliga partitionen)

Njae, man måste nog formatera om partitionen innan den kan användas igen tror jag, fixmbr är för att fixa tillbaka XP's bootloader.

Aja, får prova imorgon då.

Redigerat av Median
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...