Gäst ihabba123 Skrivet 13 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2009 Min kompis live funkar inte. När han försöker komma in så går det inte då trycker han på "Test connection" då kommer han fram till DSN tror jag och det står något med failed. Det var allt han sa till mig. Och om jag yckas lösa problemet ger han mig en 20lapp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shoobree Skrivet 13 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2009 lol, nätverkskabeln? Försök öppna portarna i routern. Vad har han för router? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ihabba123 Skrivet 13 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2009 Hehe jag vet inte vad router är för något. Kan fråga honom imorgon. Hur öppnar han portarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dextrozol Skrivet 13 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2009 Hehe jag vet inte vad router är för något. Kan fråga honom imorgon. Hur öppnar han portarna? Skriv 192.168.0.1 i webbläsaren så kommer du till routern. Står det typ olika på varje router annars http://portforward.com/. hjälper dig nog. Lycka till^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shoobree Skrivet 13 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2009 (redigerat) Slänger upp en tuto för dig^^ In på CMD Skriv in ipconfig. Sen så ser du att det står IP Adress och Default Gateway. Det som står i Default gateway, det ska du skriva in i Firefox eller vad du nu använder. Nu är du inne i din router. Leta dig fram till stället där man öppnar portarna. Öppna dom här portarna: * TCP 80 * UDP 88 * UDP 3074 * TCP 3074 * UDP 53 * TCP 53 Ifall den frågar dig om ditt ip adress så skriv in det som stod i cmdn. Lycka till! Och ge mig dom 20 spännen :P Redigerat 13 Januari 2009 av XzamX Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ihabba123 Skrivet 13 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2009 Slänger upp en tuto för dig^^ In på CMD Skriv in ipconfig. Sen så ser du att det står IP Adress och Default Gateway. Det som står i Default gateway, det ska du skriva in i Firefox eller vad du nu använder. Nu är du inne i din router. Leta dig fram till stället där man öppnar portarna. Öppna dom här portarna: * TCP 80 * UDP 88 * UDP 3074 * TCP 3074 * UDP 53 * TCP 53 Ifall den frågar dig om ditt ip adress så skriv in det som ståg i cmdn. Lycka till! Och ge mig dom 20 spännen :P Vad är CMD? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shoobree Skrivet 13 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2009 Klicka på Start. Klicka på Kör/Run Skriv in CMD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 13 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2009 Måste vara något med hans inställningar på routern. Och CMD är, vad säger man, äääh kan inte beskriva det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dextrozol Skrivet 14 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2009 En kommandotolk, du kan ju till exempel byta lösenord på andra profiler därifrån om du är admin. Om du inte hittar den kan du gå in på http://ip.nu/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shoobree Skrivet 14 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2009 Är du beng i huvvet eller?.. Det där ipet kallas static IP om jag nu har rätt :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.