changingacoun Skrivet 17 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2009 Hej allihop jag ska nog köpa ps3 40 gb eller 80 gb och nu vill jag veta om jag kan spela upp avi filer på playstation 3 40 gb eller 80 gb. skriv järna svar på 40 gigarn och 80 gigarn. Tack på förhand Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
typpe Skrivet 17 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2009 Efter ca 10 sekunders googlande Media på Playstation 3 Playstation 3 kan spela upp följande skivor: * DVD Video med regionskodning 2 eller ALL1 * DVD-R/-RW, DVD+R/+RW1,2 * Blu-ray Discs (BD) med video och regionskodning B4,6 * BD-ROM, BD-R, BD-RE2,3,4,6 Följande mediatyper stödjs: * Memory Stick Video Format * MPEG-4 SP (AAC LC) * H.264/MPEG-4 AVC Main Profile (AAC LC) * MP4 file format * H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC) * MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2) * MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3(Dolby Digital), LPCM) * MPEG-2 TS (MPEG2 Audio Layer 2) * AVI * Motion JPEG (Linear PCM) * Motion JPEG (μ-Law) * AVCHD (.m2ts / .mts) * DivX * WMV * VC-1(WMA Standard V2) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
changingacoun Skrivet 17 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2009 (redigerat) Efter ca 10 sekunders googlande Media på Playstation 3 Playstation 3 kan spela upp följande skivor: * DVD Video med regionskodning 2 eller ALL1 * DVD-R/-RW, DVD+R/+RW1,2 * Blu-ray Discs (BD) med video och regionskodning B4,6 * BD-ROM, BD-R, BD-RE2,3,4,6 Följande mediatyper stödjs: * Memory Stick Video Format * MPEG-4 SP (AAC LC) * H.264/MPEG-4 AVC Main Profile (AAC LC) * MP4 file format * H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC) * MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2) * MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3(Dolby Digital), LPCM) * MPEG-2 TS (MPEG2 Audio Layer 2) * AVI * Motion JPEG (Linear PCM) * Motion JPEG (μ-Law) * AVCHD (.m2ts / .mts) * DivX * WMV * VC-1(WMA Standard V2) tack så jätte mycke typpe. :) kan du säga mig om det är så på alla modeller av ps3? Redigerat 17 Januari 2009 av JDGW Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 17 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2009 Det är så på alla modeller. Jag skulle rekommendera att du köper 160GB versionen. Den kostar 5000:-. Då får du en större hårddisk och du får 4 nedladdningsbara spel som annars kostar 200:-/st att ladda ned. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
changingacoun Skrivet 17 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2009 (redigerat) Det är så på alla modeller. Jag skulle rekommendera att du köper 160GB versionen. Den kostar 5000:-. Då får du en större hårddisk och du får 4 nedladdningsbara spel som annars kostar 200:-/st att ladda ned. Ja den skulle jag vilja ha men då skulle jag få vänta till nästa jul. och jag har en extern hårdisk på 80 gb. och jag har hittat ett playstation 3 40 gb för 280€ = 2830kr Redigerat 17 Januari 2009 av JDGW Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tyreso Skrivet 18 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2009 Vart då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
changingacoun Skrivet 18 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2009 (redigerat) Vart då? jag bor på teneriffa i spanien och här nere har jag sett ett ps3 40 gb för 2850kr NYTT från en butik. men jag är svensk och mina föräldrar är svenska men vi har flyttat ner till teneriffa. Redigerat 18 Januari 2009 av JDGW Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fertrikk Skrivet 7 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2009 Det är så på alla modeller. Jag skulle rekommendera att du köper 160GB versionen. Den kostar 5000:-. Då får du en större hårddisk och du får 4 nedladdningsbara spel som annars kostar 200:-/st att ladda ned. Då skulle jag vilja veta varför inte mitt PS3 visar AVI's? ;DDDD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 7 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2009 Det är så på alla modeller. Jag skulle rekommendera att du köper 160GB versionen. Den kostar 5000:-. Då får du en större hårddisk och du får 4 nedladdningsbara spel som annars kostar 200:-/st att ladda ned. Då skulle jag vilja veta varför inte mitt PS3 visar AVI's? ;DDDD Alla Ps3 kan spela upp avi. filer. Hur blir det för dig när du ska spela upp en avi. fil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fertrikk Skrivet 7 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2009 Det står att filformat stöds ej. ;O Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 7 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2009 Det står att filformat stöds ej. ;O Okej. Så var det på min VM 1994 krönika förut. Det var något med att ljudfilen eller liknande inte stöddes. Men någon uppdatering senare så fungerade den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.