Hoppa till innehåll

Hjälp Med Pure :d


Samlan
 Dela

Rekommendera inlägg

Såhär ska du göra.

 

 

60 Attack * Kan höjas om du är onöjd.

99 Strength

82+ Magic * 82+ för att kunna göra ice blitz ev. Barrage eller vad du nu väljer.

90+ Ranged * Beror helt på. Satsa på Ranged efter dina melee stats är klara ( din combat level kommer inte höjas om du gör det såhär. Du ska helst ha 90+ för att få in några fina combos ev. Dark Bow specials ifall du tycker om att köra lite ranged i Wilderness ( Du kan också fixa upp pengar med ranged

52 Prayer * Kan höjas till 70, men då blir du mer main klassad och din combat level stiger. Ej rekommenderat

Några quest som kan vara bra att klara av.

 

Monkey Madness * Har hört man får Defence Experience, var länge sen jag gjorde questen så jag vet inte riktigt, kan kolla upp det senare.

Horror from the deep.* Du får välja en bok som ger dig väldigt mycket bonus om du ska magea etc. Mycket billigare än Mage's book.

King's Ransom * Ifall du väljer att bli 70 prayer! Varning: Dom slår riktigt mycket på dig så ha gärna 10+ defence annars är risken minimal att du kommer klara dig genom minigamet.

 

Kommer uppdatera.

Man ska ju göra Desert för ancient också <_<

Och på Monkey madness så får man välja vad man ska få xp i på slutet.. Man kan få i typ str och hp, attk och def eller något sånt..

Boken från horror är ju inte full när man får den, man måste ju köpa alla pages, vilket är dyrt om man tar zammy som har bäst pk stats <_<

 

Ha inte zammy ha guthix ger def bonus(def bonus=han får inte in lika ofta)

 

roflcopter arrived.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

neheja zammy ger inte det också..

 

Guthix har du bara om du ancientar, ärru lvl 10 eller?

 

jag...eh nej och guthix är bra mycket billigare än zammy.zammy om du är RIK,guthix om du är FATTIG allså bara runt 1m så med guthix för du mer mat,mer runor och mer vapen fall du dör.så rekommenderar att du skaffar guthix när du har runt 200k-300k och sen runt 2m-3m så skaffar du zammy book. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såhär ska du göra.

 

 

60 Attack * Kan höjas om du är onöjd.

99 Strength

82+ Magic * 82+ för att kunna göra ice blitz ev. Barrage eller vad du nu väljer.

90+ Ranged * Beror helt på. Satsa på Ranged efter dina melee stats är klara ( din combat level kommer inte höjas om du gör det såhär. Du ska helst ha 90+ för att få in några fina combos ev. Dark Bow specials ifall du tycker om att köra lite ranged i Wilderness ( Du kan också fixa upp pengar med ranged

52 Prayer * Kan höjas till 70, men då blir du mer main klassad och din combat level stiger. Ej rekommenderat

Några quest som kan vara bra att klara av.

 

Monkey Madness * Har hört man får Defence Experience, var länge sen jag gjorde questen så jag vet inte riktigt, kan kolla upp det senare.

Horror from the deep.* Du får välja en bok som ger dig väldigt mycket bonus om du ska magea etc. Mycket billigare än Mage's book.

King's Ransom * Ifall du väljer att bli 70 prayer! Varning: Dom slår riktigt mycket på dig så ha gärna 10+ defence annars är risken minimal att du kommer klara dig genom minigamet.

 

Kommer uppdatera.

Man ska ju göra Desert för ancient också <_<

Och på Monkey madness så får man välja vad man ska få xp i på slutet.. Man kan få i typ str och hp, attk och def eller något sånt..

Boken från horror är ju inte full när man får den, man måste ju köpa alla pages, vilket är dyrt om man tar zammy som har bäst pk stats <_<

 

Ha inte zammy ha guthix ger def bonus(def bonus=han får inte in lika ofta)

roflcopter arrived.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

neheja zammy ger inte det också..

 

Guthix har du bara om du ancientar, ärru lvl 10 eller?

 

jag...eh nej och guthix är bra mycket billigare än zammy.zammy om du är RIK,guthix om du är FATTIG allså bara runt 1m så med guthix för du mer mat,mer runor och mer vapen fall du dör.så rekommenderar att du skaffar guthix när du har runt 200k-300k och sen runt 2m-3m så skaffar du zammy book. :lol:

 

2-3m är jätte lite :S

Om man vill ha def bonus ska man ju ta holy book :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Pure är en term som bara existerar i runescape, tror jag.

 

Pure betyder rakt av på engelska "ren", termen definerar att en char är ren inga "skillz" som är onödiga som ökar din combat level än vad som är nödvändigt.

 

Förr i tiden back in the old days, Magic ökade din combat level också + du fick ingen HP xp för din magic tillskillnad från nu.

 

 

Alltså en som säg hade balanserade stats 40att 40str 40 def 40magic 44 prayer, fick stor stryk av en som hade:

 

t.ex 51 att 80+ str 1 magic 25 prayer.

 

 

Varför? Jo magic var värdelöst på den tiden pvp-wise, och de som hade en pure på säg combat level 60 de hade beroendepå hur de satt ut sina poäng minst 10hp Högre än vad deras combat level var vilket gjorde att dem blev väldigt farliga.

 

 

Extra Kuriosa // på den tiden Fanns inte Highscore så man kunde inte kolla motståndarens stats ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...