CeZ Skrivet 7 Februari 2009 Rapport Skrivet 7 Februari 2009 Hej, har läst att man kan spela upp .avi filmer med codecen xvid och divx, jag har provat detta men det står att det inte går. Läste vidare och märkte att man skulle ladda ner en uppdatering, gick igenom marketplace och hittade "Optional media update" men den skulle tydligen bara hjälpa för att spela aac filer från iPods som jag förstod det och hjälpte därför inte alls. Hur gör man för att spela avi filmer med sådan codec då? Citera
ufomatte Skrivet 8 Februari 2009 Rapport Skrivet 8 Februari 2009 Skaffa en video omvandlare som du kan ovandla video formaten sen gör du så att filmerna är JPEG 4 format sen kan du spela upp dom ;) e det på en bärbar hdd du vill se på filmer med? Citera
CeZ Skrivet 8 Februari 2009 Författare Rapport Skrivet 8 Februari 2009 Jag vet att man kan konvertera och det är det jag gör nu, det funkar bra men tar tid och det är just därför jag vill att det ska funka att se divx och xvid så hur gör jag så det funkar? Jag streamar mina filmer från datorn till 360't för övrigt. Citera
Banish Skrivet 8 Februari 2009 Rapport Skrivet 8 Februari 2009 Skaffa en video omvandlare som du kan ovandla video formaten sen gör du så att filmerna är JPEG 4 format sen kan du spela upp dom ;) e det på en bärbar hdd du vill se på filmer med?menar du inte MPEG 4? Citera
CeZ Skrivet 10 Februari 2009 Författare Rapport Skrivet 10 Februari 2009 (redigerat) Det är jag ganska säker på att han menar. Ingen som vet hur man får Divx eller Xvid filmer att gå på 360? Redigerat 10 Februari 2009 av Collez Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.