Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Ok, så här var det. Jag bytte en Sceptile från mitt emerald mot en spinda från mitt ruby. Och sen när jag öppnade pokédexen så var pikachu först och han var 025. Sen var det en massa tomma helt plötsigt! (Innan hade jag bara 9 som saknades). Men jag hade fortfarande alla som jag hade förut på dexen. Sen när jag gick till Birch ( jag tänkte försöka lista ut vad som hänt), så sade han först det vanliga "Blablabla you have seen 191 pokemon and caught 123. Sen kom det: " Hmm... and nationwide, you have seen 191 pokemon and caught 123. Så nu undrar jag varför. Har jag fått en nationaldex? Isåfall hur fångar man gamla pokemon? Det är vad jag undrar.

PS. Om detta är helt normalt så retas inte för det har aldrig hänt mig förut. DS.

Skrivet

Du har fått National Dex. Jag vet inte så mycket om RSE, så jag vet inte när man brukar få den. För att fånga gamla pokemon (antar att du menar 001-251, alltså de från RBYGSC) måste du använda Emerald eller LeafGreen/FireRed.

Skrivet

man får national dex när man byter en pokemon från FR/LFG/E till sitt ruby/sapphire....

Skrivet

jaha

Så jag kan alltså inte fånga gamla pokemon på ruby? :( :( :( :( Men går det på emerald då? :unsure:

Ja, det går på emerald, men du kan inte få alla gamla på emerald (t.ex. Pidgey)
  • 3 veckor senare...
Skrivet

1. Jag antar att du menar tvärtom.

2. Nej för jag köpte mitt emerald begagnat väldigt billigt och idioterna till försäljare sade förstås inget om att det var i så dåligt skick så att det startas om bara man sätter i en linkkabel.

PS. Ja, ungefär direkt när man har linkat egentligen för annars hade jag ju inte kunnat byta alls.DS:

• Skapa ny...