Hoppa till innehåll

Bara För Att Jag Suger På Datorer Egentligen..

Gäst iNexcusablee

Rekommendera inlägg

Radeon HD4870, köp det, mycket, mycket bra grafikkort.

Sen är inte alls Ubuntu värdelöst, bara för att du inte vet hur man använder det korrekt, mycket bättre än Windows.

Ubuntu är inte och kommer aldrig att vara bättre än Windows. Bara för att någonting är gratis med en massa opensource-program så innebär det inte att det är bättre. Du kan glömma att spela mer krävande spel på en linux-burk. Wine duger bara till WoW, CS 1.6 och lite andra sämre spel. Spelutvecklare kommer alltid att utveckla spel för de ledande plattformarna och linux ingår inte där :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 41
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Sen är inte alls Ubuntu värdelöst, bara för att du inte vet hur man använder det korrekt, mycket bättre än Windows.

Ubuntu är inte och kommer aldrig att vara bättre än Windows. Bara för att någonting är gratis med en massa opensource-program så innebär det inte att det är bättre. Du kan glömma att spela mer krävande spel på en linux-burk. Wine duger bara till WoW, CS 1.6 och lite andra sämre spel. Spelutvecklare kommer alltid att utveckla spel för de ledande plattformarna och linux ingår inte där :)

Japp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan inte säga rakt ut att Ubuntu inte är bättre än Windows, det beror helt på vad man vill göra. Du vet inte vad Windows gömmer under skalet, däremot kan du få veta exakt hur t.ex. Ubuntu funkar. När folk har insett att rika giriga kapitalister inte alltid är bäst så kommer de att inse att Windows kanske inte är så j*vla bra ändå. Vista säger allt, assnyggt på ytan men innuti är det f*n skit. Redigerat av Ubuntu
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du kör spel via Wine Beta så att allting kan skita sig... Okej.

WINE är inte i Beta längre -.-, och om du får Wine att krascha hela din j*vla dator genom att installera Sketchup, så betyder det att det är erat fel, inte Wines.

Sketchup ska också fungera utmärkt enlig Winehq's appdb -.-

http://appdb.winehq.org/objectManager.php?...on&iId=1815

Var vänlig kolla upp saker innan du säger att kommer krascha alla datorer.

Och Gimcor, vem har sagt att jag pratar om spel? Sålänge Windows är den dominerande operativsystemet på marknaden kommer alla spel att anpassas och optimeras för det operativsystem.

Jag pratar då såklart om att Linux är bättre att jobba med, tar inte lika mycket kraft på datorerna, mycket säkrare också för den delen så man slipper alla virusattacker om man t.ex. har det på sin jobbplats då angrepp är nästan obefintliga, sen kan inte användare gå in och ändra något speciellt då man behöver sudo lösenordet till det mesta.

Och det viktigaste av allt; Ubuntu är mycket, mycket mer konfigurerbart än t.ex. Windows då dom restrikterar en från en massa saker som dom har copyright på eller något skit.

Det finns tillochmed distributioner som är speciallerade för ett ämne, som t.ex. stabilitet, säkerhet etc. Resten får du kolla upp, som jag inte tror du gör, då jag inte orkar skriva allt.

Men iallafall, nu kommer vi till spel! Alla source spel funkar utmärkt på lite lägre inställningar än Windows (Anteckna LITE lägre, inte så värst mycket, ser fortfarande någorlunda ut om man inte är helt grafikkräsen), Crysis funkar tillochmed.

Så vad är slutsaten härifrån? Det är inte alls bara dom sämre spelen som funkar, du måste ha blivit riktigt misinformerad här, i princip nästan alla spel till Windows fungerar till Ubuntu genom Wine eller liknande "translation layers".

Redigerat av Median
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan inte säga rakt ut att Ubuntu inte är bättre än Windows, det beror helt på vad man vill göra. Du vet inte vad Windows gömmer under skalet, däremot kan du få veta exakt hur t.ex. Ubuntu funkar. När folk har insett att rika giriga kapitalister inte alltid är bäst så kommer de att inse att Windows kanske inte är så j*vla bra ändå. Vista säger allt, assnyggt på ytan men innuti är det f*n skit.

Du snackar Vista men inte Xp och kommande Windows Seven.

Så nu bråkar vi inte om det. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan inte säga rakt ut att Ubuntu inte är bättre än Windows, det beror helt på vad man vill göra. Du vet inte vad Windows gömmer under skalet, däremot kan du få veta exakt hur t.ex. Ubuntu funkar. När folk har insett att rika giriga kapitalister inte alltid är bäst så kommer de att inse att Windows kanske inte är så j*vla bra ändå. Vista säger allt, assnyggt på ytan men innuti är det f*n skit.

Du snackar Vista men inte Xp och kommande Windows Seven.

Så nu bråkar vi inte om det. :D

Att du ignorerade mitt svar visar att du förlorat diskussionen ;)

Aja, nu ska vi inte bråka om det.

Iallafall, jag rekommenderar att du köper Radeon HD4870 eller nya Radeon HD4890 som ska komma eller har kommit redan, vet intes äkert.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst aJwant2bme

Seriöst, nu tycker jag det börjar bli lite off topic, Jag undrade liksom, vilka spel tror ni jag kan köra på datorn, INGET ANNAT.

tja, borde funka upp till Crysis och Fear antar jag, dom är ganska nya och krävande.

Ehe, men då lär jag väl inte direkt kunna maxa spelen ? >-<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Seriöst, nu tycker jag det börjar bli lite off topic, Jag undrade liksom, vilka spel tror ni jag kan köra på datorn, INGET ANNAT.

tja, borde funka upp till Crysis och Fear antar jag, dom är ganska nya och krävande.

Nej.

Köp nytt grafikkort då, sen kanske du skulle ha en bättre processor och en till gb ram..

Redigerat av Median
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst aJwant2bme

Nej.

Köp nytt grafikkort då, sen kanske du skulle ha en bättre processor och en till gb ram..

Och sen kanske jag ska köpa nytt av det, och kanske av det, och varför inte av det. ?! ._. Som, vad för processor, och vad för grafikkort <.< osv. Jag suger på sånt här blöblöblöb ~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej.

Och sen kanske jag ska köpa nytt av det, och kanske av det, och varför inte av det. ?! ._. Som, vad för processor, och vad för grafikkort <.< osv. Jag suger på sånt här blöblöblöb ~

Äh, kanske någon Quadcore/Dual-core processor från Intel t.ex. som har typ 3.33ghz eller mer.

Och sen har jag sagt ett grafikkort hela tiden >.<

Radeon HD4870 räcker för dina behov ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...