Str4ndB3rg Skrivet 22 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2009 Jag tänkte önska mig nytt RAM minne i födelsedag present.. För min data är lite seg.. Om nu undrar jag kan inget om RAM minne och sånt. Om ni kollar min andra tråd så ser ni nog att jag har ganska skruttig dator.. Men jag undrar ska jag Köpa RAM minne om den går lite segt i spel å sånt där.. Vad behöver jag köpa nytt för att spela exakt att jag kan GTA IV? http://www.fuska.se/forum/Kan_Jag_Koera_Detl-t116816.html Där ser ni kraven jag förstår inte mycket.. Får man mer CPU Speed om man köper nytt RAM minne :P ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 22 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2009 RAM minne är ju det som tar hand om det du gör på datorn, t.ex spelar ett spel, visar en bild eller lyssnar på musik. Ju mindre RAM du har ju svårare är det för datorn att ta hand om informationen, och vice versa. Du hade 512 va? Ja lite mer behövs nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
gun_man Skrivet 22 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2009 Nej, du får inte mer processor prestanda när du köper mer RAM, däremot så laddar dina program och dylikt snabbare. RAM (Random Access Memry) lagrar information (data) fillfälligt för att det ska kunna bli lättare tillgängligt av program. (Har jag för mig, iallafall). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 23 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2009 tror att datorn skulle må bra av lite mer RAM. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 23 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2009 (redigerat) Köp en ny processor också(köp ram), ingen som spelar sånna spel har en 1GHz AMD Athlon Redigerat 23 Februari 2009 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Str4ndB3rg Skrivet 23 Februari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2009 Okey kan nån visa vad jag kan köpa te.x linken så jag kan visa min mamma så hon kan se vad de är för något.. För some ni vet kan jag noll... Jag vill kunna spela lite GTA Iv Link vad jag behöver :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 23 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2009 tror inte att ram minne kommer göra så att du kan spela, men menar du att vi ska länka delar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 23 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2009 vet du hur man byter och sätter i en processor och byter RAM? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Str4ndB3rg Skrivet 24 Februari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2009 Nae men min bror eller kompis farsa.. Skicka länk på ett ram jag borde köpa.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 24 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2009 (redigerat) Nae men min bror eller kompis farsa.. Skicka länk på ett ram jag borde köpa.. Vi måste först veta vilken typ av RAM-minne din dator har, finns väldigt många olika och om man köper fel funkar det inte eller passar inte. Tanka cpu-z och ta screenshot på SPD, där det ser ut såhär: http://www.bcchardware.com/gallery/albums/...-1/CPUZ_SPD.gif Redigerat 24 Februari 2009 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zkAro Skrivet 24 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2009 (redigerat) Beror lite på hur mycket pengar också, eller? Iallafall, så hittade jag ett, eller flera, väldigt bra från komplett.se. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=404486 Men det beror också på om ditt moderkort klarar av detta minnet. Redigerat 24 Februari 2009 av Necromancer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Str4ndB3rg Skrivet 25 Februari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2009 http://i728.photobucket.com/albums/ww289/NashaaTashaa/59bmp.jpg DÄr är det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.