Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

hej allihop jag har windows xp på min dator och skulle vilja partionera min hårdisk men jag vil ej gör a om mitt win xp för jag har ett spel på den som jag fick med installerat på min dator när jag köpte den men jag fick ej någon skiva med. så jag undrar om man laddar ner ubuntu och bränner som iso fil på en skiva med deep burner och sen startar man om datorn och kör ubuntu i testläget utan att ha ändrat något i filerna går det att partionera hårdisken i gparted då och i så fal hur gör man och om det finns något annat sätt att gå till väga så berätta gärna.

Skrivet

När du installerar Ubuntu får du ett val om att partitionera hårddisken så att Windows Xp blir orörd.

Annars laddar du bara ner GpArted, bränner den, sätter i skivan, startar om datorn, och partitionerar därifrån.

Det gjorde jag när jag i nstallerade Windows 7.

Skrivet

När du installerar Ubuntu får du ett val om att partitionera hårddisken så att Windows Xp blir orörd.

Annars laddar du bara ner GpArted, bränner den, sätter i skivan, startar om datorn, och partitionerar därifrån.

Det gjorde jag när jag i nstallerade Windows 7.

det är exakt samma sak jag ska gör att testa windows 7 beta det är därför jag villl partionera hårdisken och också för senare i framtiden att installera andra operativsystem.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...