Raptomex Skrivet 2 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2009 Kom inte på ett passande rubrik så jag tog detta. Hursomehelst, så har jag börjat fundera på om jag ska bli polis. Såklart så finns det krav att bli polis. Jag läser nästan alla ämnen som man måste ha ett betyg på. För att få en utbildning, så måste man ha ett betyg i Historia A, vilket jag inte läser. Så hur gör jag då? Måste jag gå i Komvux efter gymnasiet och läsa Historia A? Om jag måste, hur länge måste man läsa den kursen? 1 år eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 2 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2009 Historia A är en 100-poängs kurs. Detta ska kunna gå och klämma in på individuella valet om du inte har valt något annat. Annars skulle du nog kunna kontakta rektorn på skolan och försöka lägga till den under din skolgång, dock kommer det krävas mer ansträngning av din sida för att klara av kursen. Mitt tips är att ta kontakt med antingen din SYO eller din rektor om din SYO inte kan hjälpa. Din studiekonsulent har nästan garanterat svar på dina frågor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 3 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2009 (redigerat) Enligt mina utbildningspapper så står det att kursen Historia A är 50p? Men jag får nog gå upp till en SYO då och fråga om man kan lägga in den kursen i min utbildning. Tack för svaret iaf. Redigerat 3 Mars 2009 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 3 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2009 Enligt mina utbildningspapper så står det att kursen Historia A är 50p? Men jag får nog gå upp till en SYO då och fråga om man kan lägga in den kursen i min utbildning. Tack för svaret iaf. På skolverket står det 100p.Men som sagt gör du bäst i att snacka med SYOn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 3 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2009 Okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.