Hoppa till innehåll

Dags Att Köpa Ny Dator


doozer
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Justfiwi

http://i41.tinypic.com/2dgkgar.jpg

Nej, Seagate Barracuda hårddisk ska man inte ha. De låser sig, skär sig, alldeles för ofta för att det ska vara användarvänligt att ha dem. Kör på en annan hårddisk istället. Inte LaCie heller, de skär sig också väldigt ofta vad jag har hört.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gäst RySs3N

http://i41.tinypic.com/2dgkgar.jpg

Nej, Seagate Barracuda hårddisk ska man inte ha. De låser sig, skär sig, alldeles för ofta för att det ska vara användarvänligt att ha dem. Kör på en annan hårddisk istället. Inte LaCie heller, de skär sig också väldigt ofta vad jag har hört.

 

ForlorN sry såg inte det.. men justfiwi om du verkar veta allting så säg vad han ska ha för hårddisk då?? allt man hör behöver inte vara sant.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

http://i41.tinypic.com/2dgkgar.jpg

Nej, Seagate Barracuda hårddisk ska man inte ha. De låser sig, skär sig, alldeles för ofta för att det ska vara användarvänligt att ha dem. Kör på en annan hårddisk istället. Inte LaCie heller, de skär sig också väldigt ofta vad jag har hört.

 

ForlorN sry såg inte det.. men justfiwi om du verkar veta allting så säg vad han ska ha för hårddisk då?? allt man hör behöver inte vara sant.

 

Nej jag vet verkligen inte allt. Håller bara på att lära mig, från bland annat RazerInc osv..., typ wAcko. Men nu drog jag in det jag vet. Och jag VET att Seagate Barracuda hårddiskarna låser sig ofta. Det är ett otroligt bakslag för Seagate, som har försökt fixa problemet med många olika fixar osv. Men det löser sig ändå inte. Tro mig, googla på det.

Seagate + Barracuda + Problem

Men den senaste fixen har fixat det för många, men varför ta risken?

 

Ta den här istället? http://www.datorbutiken.com/default.aspx?Product=4302907

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

jag har ett px 9600 nånting 512 mb

och 2gb 800 mhz minne

Hmm... kanske nVidia 9600GX?

Okej, men det är väll rätt bra för den riggen. Kanske två GB mer ram, skulle inte skada ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi
Kör på den riggen, den verkar klart bäst. Bättre chassi, nätagg, hdd. Processorn vet jag inte för jag kan inte direkt det riktigt än ^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

E5200 presterar ut alla med AM2-sockeln. (inte AM2+ newbs)

Varför då? Kan du förklara lite, vill lära mig :o

 

kan inte förklara men kan instämma att E5200 äger ut AM2. Gjorde ett test i helgen (bygde dator te en kompis, och den andre kom med sin Athlon (stavning) 64 dual core 3.1 gHz) det var ganska stor skillnad på det.

 

Inga dumma comments bara för att jag gick lite off topic eller vad ni vill kalla det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

E5200 presterar ut alla med AM2-sockeln. (inte AM2+ newbs)

Varför då? Kan du förklara lite, vill lära mig :o

 

kan inte förklara men kan instämma att E5200 äger ut AM2. Gjorde ett test i helgen (bygde dator te en kompis, och den andre kom med sin Athlon (stavning) 64 dual core 3.1 gHz) det var ganska stor skillnad på det.

 

Inga dumma comments bara för att jag gick lite off topic eller vad ni vill kalla det.

 

Okej, är det typ högre, hmm... vad säger man, inte klockfrekvsen för det är väll Ghz:en ^^

Men okej, men är det rätt nyligen. För de gamla processorerna, typ AMD (vet inte vad dom heter, iaf den med en kärna) var bättre än P4 om man räknar i klockfrekvens. Alltså, en P4 hade 3,4 Ghz och en AMD hade typ 1,8 Ghz och ändå var de ungefär likvärdiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...