RazerInc Skrivet 4 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2009 (redigerat) Nu är det så att min dator inte startar (händer INGET när man trycker på start knappen) Har inte gjort ngt i den (byt delar eller liknande) Så här hände det: 1.Kom hem från skolan 2.Tryckte på start knappen 3. den starta 4. innan jag kom in i Windows så stängdes den av Så om ni vet vad det är snälla hjälp (har filer jag behöver på den, och har ingen annan dator att koppla sata driven till) Edit: Nu kom röken -.- Surt när man har ett stort arbete som ska lämmnas in :( Redigerat 4 Mars 2009 av RazerInc Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 4 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2009 Dammsuga bort möjligt damm (orsak till rök)? Eller så kan det vara en komponent på moderkortet som är paj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 4 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2009 Har du möjlighet att testa med ett annat nätaggregat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 4 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2009 Har du möjlighet att testa med ett annat nätaggregat? Har inte den möjligheten :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 4 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2009 Öppna upp chassit, starta upp datorn, om nätaggregatet fungerar så borde någon av fläktarna fungera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 4 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2009 Öppna upp chassit, starta upp datorn, om nätaggregatet fungerar så borde någon av fläktarna fungera. Inget rör sig :/ men nätaggets lampa i bak lyser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pikaman Skrivet 4 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2009 ta ut hårddisken/hårddiskarna och köp ny dator Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 4 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2009 ta ut hårddisken/hårddiskarna och köp ny dator Snällt svar då jag inte har cash för en "bra" och vill inte "slösa" mina 5k på ngt som jag byter ut efter 2-3 månader. Ska kolla om jag kan få kompisens dator för 200kr (gammal skit) då jag är desperat efter filerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 4 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2009 Då är det nog fel på moderkortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 4 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2009 (redigerat) Då är det nog fel på moderkortet. okej. Farshan vill skicka te siba, så han gjorde de. Han litar inte på mig/dig är jag säger att moderkortet ä paj och siba kommer ta 1000kr + 1000kr Frakt, som han kunde gett mig och jag kan köpa ny Redigerat 4 Mars 2009 av RazerInc Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst patrikking Skrivet 4 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2009 Du kan alltid söka på internet och ringa till data experter. Dom har speciella (Typ rektangliga skivor... kommer ej ihåg vad det heter) som det finns prog på, men jag tror ej att det hjälper... :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 4 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2009 Du kan alltid söka på internet och ringa till data experter. Dom har speciella (Typ rektangliga skivor... kommer ej ihåg vad det heter) som det finns prog på, men jag tror ej att det hjälper... :( min granne är "data expert" :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.