Hoppa till innehåll

Guide: Install Amx Mod (cs)


AmtXr
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej. jag kommer nu att skriva en exakt guide till att lägga in amxmod på sin cstrike mapp. Så behöver ni inte göra så mkt trådar om det biggrin.gif

 

Först trycker du Här sen laddar du ner det och lägger det på skrivbordet "addons".

 

Du går in på addons som du har på skrivbordet och går in på addons/metamod

Der kommer du att se en liten plugin fil som heter sample_plugins ta bort "sample_ " så det bara står plugins. Sen är det klart förutom att du ska göra dig till admin...

 

Du går in på addons/amx/config/user längst ner ser du ett ord som heter loopack nån ting den tar du bort och skriver din steam ID. nu är du admin.

Nu ska du lägga in det du lägger din addons mapp som ligger på skrivbordet den lägger du i valve/steam/steamApss/Ditt användar namn/dedicated server/cstrike sen startar du bara en server sen är det klart så enkelt är det! tongue.gif

 

Plugins.

 

Om du nu vill lägga in mer plugins som inte finns med så går du in på den Här sidan der finns det

olika plugins som du kan lägga till. Gör så här:

 

Ladda ner den plugin du vill ha.

Sen kommer det upp en ruta der alla filer du behöver för att lägga in det.

Antagligen kommer du att få en "amx" och "sma" fil som du ska läga in.

amx filen som du får lägger du i plugins altså addons/amx/plugins "Sma filen" lägger du i mappen example okså i addons/amx/example eller examples. sen går du till addons/amx/config/plugins längst ner skriver du då... om du har laddat ner en plugins som heter så här admin_armor.amx då skriver du i pluginen admin_armor.amx sen är det klart. kom ihåg du kan inte ha amxx filer i amx:en det är inte samma sak..

 

Nu är det klart jag kommer också uppdatera ämnet om det är fler grejer som kan vara bra att veta om amx :P

-------------------------------------------------------------------------------

Är det nåt du inte förstår Kommentera Då Så Svarar JAg Direkt. :rolleyes:

Redigerat av AmtXr
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är inte amxmod lite gammalt?

Dom flesta har gått över till amxmodx vad jag vet i alla fall.

Gör Inge Om MAn HAr Amxmod Eller Amx mod X.Det ÄR Om ;Man Har SH MOD(Super Hero Mod)

Eller WC3 Mod(Warcraft 3 Mod).osv Som MAn Legger In. Det Är Det Som (N ästan ) Är Själva Grejen Med Om MAn Gör En Cs Server Ju .Eller ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa gör inte en server med amxmodx för att ha massa extra saker till den.

Utan mestadels för att kunna banna/kicka ganska enkelt via menyer.

Och att amxmodx uppdateras då och då.

Det Har Du Nog Rätt I.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...