Krle Skrivet 10 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2009 Tja! Undrar vilka program har webdesigner's. Om dom ska typ göra en hemsida i flash eller nåt sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 10 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2009 OM dom ska göra en hemsida i flash kanske dom använder: macromedia flash MX. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 10 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2009 Japp, ska du göra en hemsida i Flash (Vilket är komplicerat, och du verkar inte kunna mycket om webdesign, så jag rekomenderar att inte börja med detta) så är nog Macromedia Flash MX en bra start. I html så är Notepad riktigt bra, eller vill du göra lite enklare så finns gratisprogrammet NVU. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CrazyBarrie Skrivet 13 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2009 Japp, ska du göra en hemsida i Flash (Vilket är komplicerat, och du verkar inte kunna mycket om webdesign, så jag rekomenderar att inte börja med detta) så är nog Macromedia Flash MX en bra start. I html så är Notepad riktigt bra, eller vill du göra lite enklare så finns gratisprogrammet NVU.Går det verkligen att göra enklare än notepad och html? Man ska ju lära sig också. Egentligen är notepad + html det lättaste bara att folk är så j*vla lata att dom inte orkar lära sig. Ändå tror dom att dom ska få en populär sida med skit snygg design och typ 400.000 frågor om dan "Kan jag få bli mod eller admin plox plzzz plox" Krle@ Jag rekomenderar att du börjar med och lära dig HTML grunderna här och sedan lär du dig css här när du kan detta ordentligt så kan vi börja snacka om att göra designs i photoshop och sedan koda dom från scratch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 13 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2009 tja när det gäller webbdesign ska man kunna grunder i html och css och lite flash fall man ska ha annonser som man gör själv. Jag kan grunderna i html och css och jag har börjat lära mig använda xml och php. Men det ända problem jag har kommit till jag hittar ingen bra webbdesigner! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 13 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2009 (redigerat) Använder Photoshop för att skissa upp designer, göra logos etc. För kodningen blir det bara Notepad++ ;) Som en mer avancerad Notepad. Redigerat 13 Mars 2009 av Median Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krle Skrivet 13 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2009 aha ok ... eh kommer endå lära mig allting snart när ja börjar i gymnasiet men ville prova lite innan :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 14 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2009 Det finns ett program som många använder kallat "Microsoft expression web" Det kostar men gör det mesta åt dig. Men det krävs att man bearbetar texten efteråt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ChipZ Skrivet 14 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2009 Adobe Dreamweaver Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 14 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2009 Adobe DreamweaverAsså kodar inte bara adobe dreamweaver? :o För jag använder photoshop jag sen slicar jag dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 14 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2009 Adobe DreamweaverAsså kodar inte bara adobe dreamweaver? :o För jag använder photoshop jag sen slicar jag dom. nej, man kan designa med adobe dreameweaver, finns färdiga templates. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 14 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2009 Adobe DreamweaverAsså kodar inte bara adobe dreamweaver? :o För jag använder photoshop jag sen slicar jag dom. Använd inte slicing metoden när du gör designer i PS.. Man ska nog inte ens göra designer där. Efter man slicat designen i PS etc. så blir koden förfärlig, sega laddningstider om det är massa bilder etc. Använd CSS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.