Hoppa till innehåll

Webdesigner


Krle

Rekommendera inlägg

Japp, ska du göra en hemsida i Flash (Vilket är komplicerat, och du verkar inte kunna mycket om webdesign, så jag rekomenderar att inte börja med detta) så är nog Macromedia Flash MX en bra start. I html så är Notepad riktigt bra, eller vill du göra lite enklare så finns gratisprogrammet NVU.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp, ska du göra en hemsida i Flash (Vilket är komplicerat, och du verkar inte kunna mycket om webdesign, så jag rekomenderar att inte börja med detta) så är nog Macromedia Flash MX en bra start. I html så är Notepad riktigt bra, eller vill du göra lite enklare så finns gratisprogrammet NVU.

Går det verkligen att göra enklare än notepad och html? Man ska ju lära sig också. Egentligen är notepad + html det lättaste bara att folk är så j*vla lata att dom inte orkar lära sig. Ändå tror dom att dom ska få en populär sida med skit snygg design och typ 400.000 frågor om dan "Kan jag få bli mod eller admin plox plzzz plox"

 

Krle@ Jag rekomenderar att du börjar med och lära dig HTML grunderna här och sedan lär du dig css här när du kan detta ordentligt så kan vi börja snacka om att göra designs i photoshop och sedan koda dom från scratch.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tja när det gäller webbdesign ska man kunna grunder i html och css och lite flash fall man ska ha annonser som man gör själv. Jag kan grunderna i html och css och jag har börjat lära mig använda xml och php. Men det ända problem jag har kommit till jag hittar ingen bra webbdesigner!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst pong218

Det finns ett program som många använder kallat "Microsoft expression web" Det kostar men gör det mesta åt dig. Men det krävs att man bearbetar texten efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Adobe Dreamweaver

Asså kodar inte bara adobe dreamweaver? :o

För jag använder photoshop jag sen slicar jag dom.

 

Använd inte slicing metoden när du gör designer i PS.. Man ska nog inte ens göra designer där.

 

Efter man slicat designen i PS etc. så blir koden förfärlig, sega laddningstider om det är massa bilder etc.

Använd CSS.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...