Rovarkungen Skrivet 10 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2009 Nu är det så att jag har ett problem. Själva "pekaren" som ska synas när man rör på remoten syns inte.Själva knapparna ( A,B och dom där) funkar bra och jag kan tryck upp inställningar och sånt där.. När jag trycker in remoten i guitar hero gittarren så dyker pekaren upp och jag kan styra den med joysticken som finns på gittarren. Jag undrar, vad är felet? Jag har varit inne och bytt wii remoten mot en ny men det funkar fortfarande inte! Så vad är felet? Kan man köra SSBB uta pekare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 10 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2009 Är Sensor Bar inkopplad? Man kan köra SSBB utan pekare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rovarkungen Skrivet 10 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2009 Ja, eller rättare sagt, den var. Sladden till den gick just sönder när jag skulle kolla efter så jag tror att det var det som var problemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 10 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2009 Ja, det är nog det som är problemet i så fall. Sensor Bar används bara för att pekaren ska fungera, inget annat. Eftersom att Sensor Bar inte skickar data till Wii:n, och bara är två IR-ljus, så går det att använda två levande ljus/liknande istället för Sensor Bar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rovarkungen Skrivet 11 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2009 Hur menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 11 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2009 Om man sätter två levande ljus där Sensor Bar ska vara, så borde det fungera igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rovarkungen Skrivet 11 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2009 Bara så där? Utan någon sladd eller något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 11 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2009 Ja. Sladden är egentligen bara till för att Sensor Bar ska få ström. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rovarkungen Skrivet 11 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2009 Jag fattar fortfarande inte. Kan du förklara axakt hur man gör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrTast Skrivet 11 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2009 Sak samma hur det fungerar utan att det fungerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 11 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2009 Jag fattar fortfarande inte. Kan du förklara axakt hur man gör? Du sätter två levande ljus där Sensor Bar satt innan. En där den vänstra delen av Sensor Bar satt, och den andra där den högra delen satt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jeape Skrivet 12 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2009 Jag fattar fortfarande inte. Kan du förklara axakt hur man gör? Du sätter två levande ljus där Sensor Bar satt innan. En där den vänstra delen av Sensor Bar satt, och den andra där den högra delen satt. har du möjligtvis nån bild/film som kan konstatera att det verkligen funkar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.