Vitdom Skrivet 13 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2009 (redigerat) Tja, jag har i skolan fått uppgift att programmera ett spel i Java som ska vara färdigt i slutet av terminen. Jag har redan programmerat en spelmotor(2D, UTAN LJUDMOTOR!) som är ganska primitiv men som duger för ögonblicket. Så jag undrar om det finns några guider/dokument om speldesigning på internet som är värda och titta på, eller om någon har någon ide för ett spel som jag ska skapa?(Föredrar att jag kommer på ett spel själv, så någon guide?) Har hittat ett mycket bra dokument nu: http://downloads.gamedev.net/pdf/Beginning...gn_Chapter1.pdf BEHÖVER MER GUIDER/DOKUMENT! Redigerat 13 Mars 2009 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 13 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2009 Kan nån nåt bra flash spels tutorial på internet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 15 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2009 Hur du ska tänka vid skapandet av ditt spel beror helt på vad för slags spel du ska skapa. Det är omöjligt att bli specifik på ett så otroligt brett område. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 15 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2009 Hur du ska tänka vid skapandet av ditt spel beror helt på vad för slags spel du ska skapa. Det är omöjligt att bli specifik på ett så otroligt brett område.Precis, jag ska göra ett spel i 2D, tangent/musinmatningsmöjligheterna är extremt dåliga(programmet VÄNTAR på att man trycker på något). En genre har jag inte bestämt mig för, motorn har inget stöd för ljud. Jag med andra ord vet inte vad för spel jag ska göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 15 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2009 (redigerat) Kolla på Sourceforge. Där hittar du ju hundratals open source projekt som du kan få tips och inspiration från. (Inte sno - Ajabaja, men titta :)) Redigerat 15 Mars 2009 av Tolin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 15 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2009 Turbaserat strategispel, peka-och-klicka spel, RPG, pusselspel, interaktiv målning, textbaserat spel... Mer eller mindre, du kan göra det mesta utom actionspel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.