Hoppa till innehåll

Guider Om Speldesign

Vitdom

Rekommendera inlägg

Tja, jag har i skolan fått uppgift att programmera ett spel i Java som ska vara färdigt i slutet av terminen. Jag har redan programmerat en spelmotor(2D, UTAN LJUDMOTOR!) som är ganska primitiv men som duger för ögonblicket.

Så jag undrar om det finns några guider/dokument om speldesigning på internet som är värda och titta på, eller om någon har någon ide för ett spel som jag ska skapa?(Föredrar att jag kommer på ett spel själv, så någon guide?)

Har hittat ett mycket bra dokument nu: http://downloads.gamedev.net/pdf/Beginning...gn_Chapter1.pdf

BEHÖVER MER GUIDER/DOKUMENT!

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur du ska tänka vid skapandet av ditt spel beror helt på vad för slags spel du ska skapa. Det är omöjligt att bli specifik på ett så otroligt brett område.

Precis, jag ska göra ett spel i 2D, tangent/musinmatningsmöjligheterna är extremt dåliga(programmet VÄNTAR på att man trycker på något). En genre har jag inte bestämt mig för, motorn har inget stöd för ljud.

Jag med andra ord vet inte vad för spel jag ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...