swagzter Skrivet 17 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2009 Hejsan! Jag har just nu en dator med 512mb RAM-minne, 64mb integrerat grafikkort m.m... Jag har kollat i programen EVEREST Home Edition och CPU Z och det står att min ramminne-typ är DDR PC2700 (166MHz) ... Jag har sett inuti datorn, samt i dessa program att det finns 1 slot över för minnet, så jag vet vart jag ska stoppa i det... Skulle jag kunna stoppa i det här minnet i min dator? Skulle det fungera? Är lite borta i allt det här... Det står ju i (166MHz) och på webhallen i det ram minnet står det (333MHz) Skickar en screenshot på SPD i CPU Z! SNÄLLA SVARA SNABBT, PLZZZ!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 17 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2009 Ja, det kommer att fungera alldeles utmärkt. Anledningen till att det står 166 MHz i CPU-Z är för att den brukar visa halva hastigheten av någon okänd anledning, fråga mig inte varför men så är det. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 17 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2009 Ok tack :) Så att det kommer alltså att gå med min processor på 2.80 GHz och mitt integrerade grafikkort på 64mb från SiS (sis.com) ??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 17 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2009 Det borde det väl göra. Skulle dock inte rekommendera att uppgradera minnet till en sådan gammal dator då det inte lär göra någon större skillnad. Spara pengarna till en bättre burk istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.