Hoppa till innehåll

Enkel Css Meny!


Rekommendera inlägg

Hejsan!

 

Jag vill göra en enkel meny (endast text, inga bilder o.s.v) i css, så att jag slipper ändra varenda sida när jag ska uppdatera menyn. Vad är html och css koden för detta? Tacksam för snabba svar, håller på att koda en helt egenkodad sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan!

 

Jag vill göra en enkel meny (endast text, inga bilder o.s.v) i css, så att jag slipper ändra varenda sida när jag ska uppdatera menyn. Vad är html och css koden för detta? Tacksam för snabba svar, håller på att koda en helt egenkodad sida.

Egen kodad *NOT*. Du försöker skaffa dig en kod från oss, och sen är den egenkodad. Skulle inte tro det. Search at google. hittar du inget där kan du lika gärna sluta sitta vid datorn -.-
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

-.- ... Dummaste svar jag någonsin har läst! Jag menar att jag kodar hela hemsidan själv, men jag kan inte hitta koden till css-filen för menyn, så jag behöver lite hjälp. Vad är det för skillnad att fråga här, och att fråga google? Tror du jag vill ha en kod av hela hemsidan av er eller :closedeyes: . Tror nog att det är du som borde att sluta sitta vid datorn.

 

BTW, jag löste problemet med php: <?php include 'FilenMedMenyerna.php'; ?></p>

Redigerat av 95alexander95
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

-.- ... Dummaste svar jag någonsin har läst! Jag menar att jag kodar hela hemsidan själv, men jag kan inte hitta koden till css-filen för menyn, så jag behöver lite hjälp. Vad är det för skillnad att fråga här, och att fråga google? Tror du jag vill ha en kod av hela hemsidan av er eller :closedeyes: . Tror nog att det är du som borde att sluta sitta vid datorn.

 

BTW, jag löste problemet med php: <?php include 'FilenMedMenyerna.php'; ?></p>

vart får du </p> ifrån den ska bort <_<
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

-.- ... Dummaste svar jag någonsin har läst! Jag menar att jag kodar hela hemsidan själv, men jag kan inte hitta koden till css-filen för menyn, så jag behöver lite hjälp. Vad är det för skillnad att fråga här, och att fråga google? Tror du jag vill ha en kod av hela hemsidan av er eller :closedeyes: . Tror nog att det är du som borde att sluta sitta vid datorn.

 

BTW, jag löste problemet med php: <?php include 'FilenMedMenyerna.php'; ?></p>

vart får du </p> ifrån den ska bort <_<

 

Han kanske hade en <p> innan <?php include.... och sen råkade kopiera lite för mycket?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Löste ju ialafall detta med hjälp av <?php include....... Det är jätte-praktist att inte behöva ändra varenda sida :P

 

Föresten, jag håller på att installera PHPnews (som DatorNord visade mig xD) på min hemsida, och det står: # Now, execute install.php which you uploaded into the directory you just created. Follow the Step by Step instructions. (Jag har gjort de tidigare stegen, nämligen laddat upp till servern m.m). Men jag fattar inte vad jag ska göra nu.. Vad menar dom med "execute install.php" . Jag har testat och skrivit in www.MinAdress.byethost8.com/htdocs/phpnews/install.php (där jag har install.php) i webbläsaren, men det blir bara en blank sida. VÄLDIGT tacksam för svar om hur man gör detta!

 

Det var inget... Jag har löst proglemet nu :P

Redigerat av 95alexander95
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...