Hoppa till innehåll

Headset Problem


timpalimpa4
 Dela

Rekommendera inlägg

Okej, igår installerade jag om min dator. Efter att fixat allting (drivrutiner och virus skydd mm) så började Headsetet att knastra, precis som någon sitter och biter mig i öronen... När jag skruvar ner låter det lägre, precis som det är fel på headsetet. Det konstiga är att det kommer vid ljuden, till exempel när man loggar in på Windows så kommer ju välkommen ljudet, och när ljudet kommer knastrar det. Det är så på allting förutom Skype, när någon pratar och Skype ljuden. Annars är det så på alla ljud. Jag har ett Fatal1ty Headset, och har laddat ner exakta drivrutinen till dem. Har aldrig varit så, och det låter inte på högtalarna... Någon som vet vad som kan göras/vad som är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Jag hade så på min förra laptop, det var Dolby drivrutinerna som spökade. Om du har det så titta här:

Kontrollpanelen > Ljud > Markera "Högtalare" > Egenskaper > Dolby > Avmarkera "Natural Bass"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst Justfiwi

Men för mig så var det där en Dolby skit, men försök att sänka basen på datorn. Det gjorde susen för mig.

Inne på Ljudinställningarna så finns det typ något med "bass" där man kan dra upp från 0 till 10.

 

Men testa med ett annat headset för att se om det sprakar där med?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...