Hoppa till innehåll

"cannot Find Graphic Card Information"

Musten

Rekommendera inlägg

Tjena, det här har varit enda sen jag fick min dator.

Jag har en dator med moderkortet ASUS P5Q PRO och med var någon EPU-6 Engine som hjälper en att kontrollera hur mycket datorn ska arbeta och sånt. Alla komponenter hittades förutom grafikkortet. Jag blev ombedd av programmet att ladda ner "ASUS Smartdoctor", men samma sak. Varje gång jag startar datorn så poppar en ruta där det står "Cannot find graphics card information". Kanske inte så störande, men jag skulle vilja få programmet att "hitta" mitt grafikkort.

Har de senaste drivrutinerna och den senaste versionen av Smartdoctor.

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Payback

Använde google, en snubbe hade samma problem. Han fixade det genom att:

Ok guys, i thought i install the latest drivers of asus graphic card and msi. got some utilitys.

Så antar att han installerade senaste grafikkorts drivrutinerna, och moderkorts saken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du har betalat för en dator som ett företag byggde ihop och som sedan inte funkar? Jag hoppas verkligen att du redan har kontaktat deras support. :huh:

Visst funkar den, det är bara det där programmet som inte fungerar. Den typ gör så att man kan kontrollera hur mycket allting arbetar och så.

Jag köpte olika delar från 1 vanlig elektronikaffär, som sen byggde ihop den där utan extra kostnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du har betalat för en dator som ett företag byggde ihop och som sedan inte funkar? Jag hoppas verkligen att du redan har kontaktat deras support. :huh:

Visst funkar den, det är bara det där programmet som inte fungerar. Den typ gör så att man kan kontrollera hur mycket allting arbetar och så.

Jag köpte olika delar från 1 vanlig elektronikaffär, som sen byggde ihop den där utan extra kostnad.

Jahaaa, ursäkta. Jag missförstod dig. Det är så att du måste även ha ett grafikkort ifrån Asus för att få det att fungera. Så jag antar att det är där problemet ligger.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...