Hoppa till innehåll

Vilket Spel Och Ordningen!


Rekommendera inlägg

Du skriver att du undrar vilket du ska köpa, då kan jag ge dig lite tips.

 

Pokémon - Blue, Red, yellow är i stort sett likadant, det som skiljer spelen åt är att det är olika färger på spelen. (Blå, röd och gul)

 

Pokémon - Gold, Silver och Crystal är i stort sett samma spel. (tror jag). Jag har bara spelat Crystal av dem.

Skillnaden mellan dem tidigare spelen och Crystal är att i Crystal är du i en ny världsdel om vi säger så, och det är nu du ser animationer dvs att pokémon rör sig.

 

Så om du precis ska börja spela Pokemon, då bör du välja till att börja med, blue, red eller yellow.

Sedan kan du övergå till Pokemon Crystal.

 

Sen kan du börja spela Ruby, Sapphire, Emerald osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst hejhejhej

red och blue är likadana ungefär men yellow kom lite senare har jag för mig, det är det spelet när man har pikachu bakom sig hela tiden iallafal ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du skriver att du undrar vilket du ska köpa, då kan jag ge dig lite tips.

 

Pokémon - Blue, Red, yellow är i stort sett likadant, det som skiljer spelen åt är att det är olika färger på spelen. (Blå, röd och gul)

 

Pokémon - Gold, Silver och Crystal är i stort sett samma spel. (tror jag). Jag har bara spelat Crystal av dem.

Skillnaden mellan dem tidigare spelen och Crystal är att i Crystal är du i en ny världsdel om vi säger så, och det är nu du ser animationer dvs att pokémon rör sig.

 

Sen kan du börja spela Ruby, Sapphire, Emerald osv.

Red och blue är istortsett likadant. Det som skiljer sig är att för att få alla 151 pkmn måste du har båda spelen och en sladd så du kan byta. Det spawnar olika pokemons i båda spelen.

Gul så startar du med Pikachu och han springer efter dig hela tiden och Team rocket försöker ta han hela tiden.

 

Likadant med Gold och silver, olika pokemon spawnar i de båda spelen. Dessutom skiljer sig spelet på så sätt att man får Ho-oh och Lugia på olika levlar und shit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pokémon - Gold, Silver och Crystal är i stort sett samma spel. (tror jag). Jag har bara spelat Crystal av dem.

Skillnaden mellan dem tidigare spelen och Crystal är att i Crystal är du i en ny världsdel om vi säger så, och det är nu du ser animationer dvs att pokémon rör sig.

Nu vet jag inte hur du menar här men vill ändå förtydliga.

I Gold/Silver/Crystal så är du i en ny världsdel men kan gå tillbaka till den gamla i Red/Blue/Yellow, även om de inte ger samma känsla eller samma saker som i de gamla spelet. Sen är det bara i Crystal som pokemonen rör på sig. I Crystal kan man dessutom välja om man vill vara tjej eller kille.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pokémon - Gold, Silver och Crystal är i stort sett samma spel. (tror jag). Jag har bara spelat Crystal av dem.

Skillnaden mellan dem tidigare spelen och Crystal är att i Crystal är du i en ny världsdel om vi säger så, och det är nu du ser animationer dvs att pokémon rör sig.

Nu vet jag inte hur du menar här men vill ändå förtydliga.

I Gold/Silver/Crystal så är du i en ny världsdel men kan gå tillbaka till den gamla i Red/Blue/Yellow, även om de inte ger samma känsla eller samma saker som i de gamla spelet. Sen är det bara i Crystal som pokemonen rör på sig. I Crystal kan man dessutom välja om man vill vara tjej eller kille.

 

Men för att komma över till den gamla delen så måste man ha klarat den man börjar i.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
×
  • Skapa ny...