prophet Skrivet 24 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2009 Jag fattar väl också att det inte har med, bootupen att göra, jag visade bara hur man gjorde på vista. @vitdom, han nämnde namnet, Intel Pentium T2370. http://www.cpu-world.com/CPUs/Pentium_Dual...537GE0301M.html Faktiskt har det med bootupen att göra, det är BIOS som bestämmer de grundläggande funktionerna i datorn, BIOS verkställer inställningarna när datorn bootas upp. Om operativsystemet inte kan läsa av flera kärnor, är det antingen fel i bios eller fel på processorn. Om han nu inte själv har mixtrat med inställningar som hanterar användningen av processorkärnorna som jag inte känner till. Processorn verkar inte ha stöd för Hyper-Threading då den har två fysiska kärnor, då borde han försöka med det andra alternativet "Limit CPUID to 3". Jag menade snarare WinK+R etc etc Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 24 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2009 Jag fattar väl också att det inte har med, bootupen att göra, jag visade bara hur man gjorde på vista. @vitdom, han nämnde namnet, Intel Pentium T2370. http://www.cpu-world.com/CPUs/Pentium_Dual...537GE0301M.html Faktiskt har det med bootupen att göra, det är BIOS som bestämmer de grundläggande funktionerna i datorn, BIOS verkställer inställningarna när datorn bootas upp. Om operativsystemet inte kan läsa av flera kärnor, är det antingen fel i bios eller fel på processorn. Om han nu inte själv har mixtrat med inställningar som hanterar användningen av processorkärnorna som jag inte känner till. Processorn verkar inte ha stöd för Hyper-Threading då den har två fysiska kärnor, då borde han försöka med det andra alternativet "Limit CPUID to 3". Har inte ändrat ngt i BIOS + laptopen är en HP G7061EO ca 5-6 mån gammal Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 24 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2009 När hände det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 24 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2009 ca 1 vecka sen... trodde att det var grafiken som busade när allt började att lagga men igår upptäckte jag det med cpu:n Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 24 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2009 Aja, gå in i BIOS och kika som Vitdom sade, om det inte fungerar så kanske det är dags att lämna in den eller installera om ditt OS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 25 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2009 & BIOS kan man komma in i när man statar den Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 25 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2009 & BIOS kan man komma in i när man statar den hahaha LÄS inläggen!! Är inte r-tard. står att man ska klicka F9>Klickar>Intget händer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 25 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2009 & BIOS kan man komma in i när man statar den hahaha LÄS inläggen!! Är inte r-tard. står att man ska klicka F9>Klickar>Intget händer Står det att du skall trycka på F9 då? Det kan vara olika knappar från moderkort till moderkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 26 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2009 & BIOS kan man komma in i när man statar den hahaha LÄS inläggen!! Är inte r-tard. står att man ska klicka F9>Klickar>Intget händer Står det att du skall trycka på F9 då? Det kan vara olika knappar från moderkort till moderkort. japp det gör det. testade alla knapparna (F7-F12) inget händer med dem. ibland kan jag komma till boot device rutan. (F10) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 26 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2009 (redigerat) Själv måste jag trycka på 'Del' för att komma in i BIOS på mitt moderkort. Det ska stå i manualen, om du inte har någon manual så leta reda på specifikationen för datorns komponenter, se efter vad du har för moderkort och ladda ner manualen för det moderkortet ifrån tillverkarens hemsida. Om du inte har fått någon specifikation på din dator upprepar jag mig, klaga till de du köpte datorn ifrån och skaffa en ny. Redigerat 26 Mars 2009 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 26 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2009 Själv måste jag trycka på 'Del' för att komma in i BIOS på mitt moderkort. Det ska stå i manualen, om du inte har någon manual så leta reda på specifikationen för datorns komponenter, se efter vad du har för moderkort och ladda ner manualen för det moderkortet ifrån tillverkarens hemsida. Om du inte har fått någon specifikation på din dator upprepar jag mig, klaga till de du köpte datorn ifrån och skaffa en ny. Har redan en inlämnad på siba (min förra tråd). och har ingen försökring på denna så om jag lämnar in på bekostar jag det... Ska ändå bygga en om ca 1-2veckor, så får spela på 360 så länge. Om någon vet vad man ska göra PM:a mig (Läst manualen, tryckt på alla knappar som sår i boken inget händer :/ ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 26 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2009 Själv måste jag trycka på 'Del' för att komma in i BIOS på mitt moderkort. Det ska stå i manualen, om du inte har någon manual så leta reda på specifikationen för datorns komponenter, se efter vad du har för moderkort och ladda ner manualen för det moderkortet ifrån tillverkarens hemsida. Om du inte har fått någon specifikation på din dator upprepar jag mig, klaga till de du köpte datorn ifrån och skaffa en ny. Har redan en inlämnad på siba (min förra tråd). och har ingen försökring på denna så om jag lämnar in på bekostar jag det... Ska ändå bygga en om ca 1-2veckor, så får spela på 360 så länge. Om någon vet vad man ska göra PM:a mig (Läst manualen, tryckt på alla knappar som sår i boken inget händer :/ ) När inget händer när du trycker på de knappar som står i manualen för ditt moderkort har du antingen fått fel moderkort eller så är det helt paj! Om du fått fel moderkort gäller svensk lag och du ska få en ny utan kostnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.