Gäst Dennis89 Skrivet 28 Mars 2009 Rapport Skrivet 28 Mars 2009 Hej. Sitter och lirar smuper mario allstars med snes. Sist jag spelade det så kom jag på att man kunde spara på något sätt. Kommer bara inte ihåg vilka tangenter man gjorde det med. Alltså inte spara vanligt utan man kunde trycka på någon tangent+typ f1 eller liknande, sen när man dör eller vill tillbaka till det ställe där man sparade trycker man på f1 igen. Någon som förstår min skumma förklaring och som vet vad det är jag pratar om om hur man gör? Citera
Fruktnystan Skrivet 28 Mars 2009 Rapport Skrivet 28 Mars 2009 (redigerat) Så du kör på emulator? Då brukar det finnas nån freeze/unfreeze-funktion. På Mac vet jag att det brukar vara kringla+F, så ctrl+F kanske? Redigerat 28 Mars 2009 av Fruktnystan Citera
TiredRacoon Skrivet 28 Mars 2009 Rapport Skrivet 28 Mars 2009 Eller så går du via menyn och sparar? Citera
Gäst Dennis89 Skrivet 28 Mars 2009 Rapport Skrivet 28 Mars 2009 CTRL+f funkar inte, jag är ganska så säker på att det var något med ctrl+shift+något mer, men jag har testat sjukt många olika kombinationer nu, men kommer inte på hur det var. Och spara via menyn, visst det går ju, men jag menar alltså att det ska gå att spara mitt i en bana och sedan om man dör så är det bara att trycka på f1 så kommer man tillbaka mitt i banan där man sparade. Är även ett bra fusk när man till exempel får upp den där memorysaken på de olika världarna, då kan man spara och gå tillbaka hela tiden och få ut hela brickan på en gång. Citera
Fruktnystan Skrivet 28 Mars 2009 Rapport Skrivet 28 Mars 2009 Ja, på min SNES-emulator lär man först pausa skiten med kringla+R, sedan trycka kringla+F för att få upp en ruta i spelet där man kan spara upp till nio olika filer på en gång, snabbt och lätt. Men jag vet inte hur det är för dig. Citera
TiredRacoon Skrivet 28 Mars 2009 Rapport Skrivet 28 Mars 2009 CTRL+f funkar inte, jag är ganska så säker på att det var något med ctrl+shift+något mer, men jag har testat sjukt många olika kombinationer nu, men kommer inte på hur det var. Och spara via menyn, visst det går ju, men jag menar alltså att det ska gå att spara mitt i en bana och sedan om man dör så är det bara att trycka på f1 så kommer man tillbaka mitt i banan där man sparade. Är även ett bra fusk när man till exempel får upp den där memorysaken på de olika världarna, då kan man spara och gå tillbaka hela tiden och få ut hela brickan på en gång.Jag syftade på menyn i EMULATORN :) Citera
Gäst Dennis89 Skrivet 28 Mars 2009 Rapport Skrivet 28 Mars 2009 Okej, pinsam fråga, men kringla? vilken tangent? Citera
Fruktnystan Skrivet 28 Mars 2009 Rapport Skrivet 28 Mars 2009 Okej, pinsam fråga, men kringla? vilken tangent? Kringla på Mac, alltså ctrl på PC. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.