laynus Skrivet 31 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2009 Hej jag har en fråga fall nån vet hur man söker i mysql tabes? För jag håller på med ett projekt till coczo.se. Någon som vet för jag kör med php som driv motor till sökmotorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 1 April 2009 Rapport Dela Skrivet 1 April 2009 http://www.designplace.org/scripts.php?page=1&c_id=25 .. Eller vad menar du? Den söker i mysql databasen och kommer tillbaka med resultatet.. Du som inte ens kan nog med php eller skit kan för f*n inte hålla på med en sökmotor -.- Du tar bara scripts som andra har gjort om du ska försöka ens. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 5 April 2009 Rapport Dela Skrivet 5 April 2009 att köra select satser från PHP kod är inte svårt, det kan du googla dig till, men sen hur du ska göra din sökmotor intelligent på något vis kan bli desto värre, beror ju självklart på storleken på databasen, men eftersom du antagligen inte har en gigantisk databas som hålls uppdaterad med nån crawler så lär du inte kunna göra något google liknande. men att söka igenom dina egna tabeller är ju inte allt för svårt, typ som söka medlemsfunktionen här, det är ju bara köra en "select id from users where namn=VARIABEL;" "typ". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.