ChipZ Skrivet 7 April 2009 Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 (redigerat) all text jag skriver i stor storlek tex 60 i photoshop blir hopplöst pixlig kan inte komma ihåg att det har blivit så någon gång i word lr gimp vet nån vrf o går det att ändra? edit: den pixlar sig o blir dålig på små storlekar också, typ 18 går ju inte att göra en bra text även microsoft originalfonter blir skeva Redigerat 7 April 2009 av ChipZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 7 April 2009 Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 Kan du stängt av anti aliasing kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ChipZ Skrivet 7 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 det löste sig hade avaktiverat grafikacceleration med grafikkortet, ungefär det du sa alltså Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ChipZ Skrivet 9 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 9 April 2009 fast nu är det problem igen, poppade upp en ruta att grafikkortsdrivrutinerna var för gamla alternativt kortet är för gammalt så att openGL (photoshops grafikkortsgrej) var avstängt har ett geforce 9600GT och uppdaterade precis till senaste drivrutinerna men funkar fortfarande inte i photoshop Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CrazyBarrie Skrivet 13 April 2009 Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 fast nu är det problem igen, poppade upp en ruta att grafikkortsdrivrutinerna var för gamla alternativt kortet är för gammalt så att openGL (photoshops grafikkortsgrej) var avstängt har ett geforce 9600GT och uppdaterade precis till senaste drivrutinerna men funkar fortfarande inte i photoshop Detta är väll inget problem? Ditt grafik kort kanske inte klarar av just det :P 9600GT ska ju i och för sig vara rätt bra om jag kommer ihåg rätt. Så det borde igentligen funka! Testa att uppdatera grafik drivrutinerna kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ChipZ Skrivet 13 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 fast nu är det problem igen, poppade upp en ruta att grafikkortsdrivrutinerna var för gamla alternativt kortet är för gammalt så att openGL (photoshops grafikkortsgrej) var avstängt har ett geforce 9600GT och uppdaterade precis till senaste drivrutinerna men funkar fortfarande inte i photoshop Detta är väll inget problem? Ditt grafik kort kanske inte klarar av just det :P 9600GT ska ju i och för sig vara rätt bra om jag kommer ihåg rätt. Så det borde igentligen funka! Testa att uppdatera grafik drivrutinerna kanske? har testat o det funkar inte mitt kort ska absolut palla PS grafikgrejset gör att zoomningar och sånt blir bättre och allt blir lite lättare typ att flytta och så Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.