Hoppa till innehåll

Släppa Blacksmithing..

Rekommendera inlägg

Blacksmithing är inte så himla nödvändigt. Du kan krafta epics, och det är bra, men du kan lika lönt fråga någon annan.

Det ända som är positivt är att du får en extra socket slot på Hands/Bracers.

Jag tkr det är bättre med t.ex JC där du får bra med pengar för att göra JC daily och prospecta etc.

Alla professions som tex inscription, JC, BS ger lika mycket, och de extra sockets från blacksmithing är ingenting att kasta bort för något så värdelöst som mining - ha mining på en alt

Han var ute efter pengar, då är det kanske inte så bra att kasta mining, dessutom kanske han inte har en annan alt på högre lvl.

Det är fortfarande inte värt att kasta bort blacksmithing - mining ger inte ens bra guld längre, titanium säljer för skit, om du vill ha pengar ska du grinda

Saronite i Sholozar Basin och kanske lite titanium, det är inte dåligt imo, man kan lätt skaffa bra med pengar, finns inget annat bättre sätt så, tkr jag iaf. Om jag var han så skulle jag inte brytt mig om pengarna, och ha JC/BS eftersom det är dem bästa proff att ha om man ska raida/PvPa, men han ville ju ha cash.

JC/inscription är lika bra

Klart, finns inte något som är dåligt, men alla proffesions är riktade åt olika saker ;)

Nej, jag menar att dom ger samma bonusar

Mhm, sholder enchant va typ? Men i alla fall så är BS inte det bästa pengar yrket, så skaffa JC eller enchanting, jag vet inte riktigt, men om du vill ha pengar är inte BS bra.

Det jag försöker säga är att alla ger samma stats - (exempel) Inscription ger 104 AP och 15 crit på shoulders, vanliga ger 40 & 15 vilket är 64 AP mindre. BS ger två sockets som man kan mata in två 16 strength gems i, 32 strength = 64 AP. JC ger dig 3 gems med 27 strength på varje, skillnaden mellan 16 och 27 är 11 och 3x 11 är 33 vilket är 66 AP Redigerat av Hivee
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blacksmithing är inte så himla nödvändigt. Du kan krafta epics, och det är bra, men du kan lika lönt fråga någon annan.

Det ända som är positivt är att du får en extra socket slot på Hands/Bracers.

Jag tkr det är bättre med t.ex JC där du får bra med pengar för att göra JC daily och prospecta etc.

Alla professions som tex inscription, JC, BS ger lika mycket, och de extra sockets från blacksmithing är ingenting att kasta bort för något så värdelöst som mining - ha mining på en alt

Han var ute efter pengar, då är det kanske inte så bra att kasta mining, dessutom kanske han inte har en annan alt på högre lvl.

Det är fortfarande inte värt att kasta bort blacksmithing - mining ger inte ens bra guld längre, titanium säljer för skit, om du vill ha pengar ska du grinda

Saronite i Sholozar Basin och kanske lite titanium, det är inte dåligt imo, man kan lätt skaffa bra med pengar, finns inget annat bättre sätt så, tkr jag iaf. Om jag var han så skulle jag inte brytt mig om pengarna, och ha JC/BS eftersom det är dem bästa proff att ha om man ska raida/PvPa, men han ville ju ha cash.

JC/inscription är lika bra

Klart, finns inte något som är dåligt, men alla proffesions är riktade åt olika saker ;)

Nej, jag menar att dom ger samma bonusar

Mhm, sholder enchant va typ? Men i alla fall så är BS inte det bästa pengar yrket, så skaffa JC eller enchanting, jag vet inte riktigt, men om du vill ha pengar är inte BS bra.

Det jag försöker säga är att alla ger samma stats - (exempel) Inscription ger 104 AP och 15 crit på shoulders, vanliga ger 40 & 15 vilket är 64 AP mindre. BS ger två sockets som man kan mata in två 16 strength gems i, 32 strength = 64 AP. JC ger dig 3 gems med 27 strength på varje, skillnaden mellan 16 och 27 är 11 och 3x 11 är 33 vilket är 66 AP

Ja vet :> Men tänkte att JC var bättre eftersom man behöver alltid gems, och man kan prospecta också :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är jag ensam om att knappt tjänat några pengar någonsin på proffessions? ^^ Jag har spelat i 3 år och haft LW/Skinning och alltid bara gått minus på att ens ha dem. :P

Finns bättre sätt att tjäna pengar tycker jag, hade 16k guld för några veckor sen men köpte upp allt på blandat ^^ (då har jag köpt epic/cold weather för länge sen + mycket mycket mer) och jag vart rik på att göra AH affärer :)

Enchanting kan vara lönsamt dock, köp gröna gear typ 75-80 gröna och disenchanta, sälj matsen dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...