CeZ Skrivet 14 April 2009 Rapport Skrivet 14 April 2009 Tjo, lade nyss lite ny kylpasta (Arctic Silver 5) på laptopens CPU efter instruktioner. Den blev kallare vad det känns som hitills men något har gått galet med min CPU-"termometer": Vanligtvis kan jag se i speedfan hur varm datorns CPU och HDD är, men nu så uppdateras inte CPU'n förens jag startar om datorn och startar speedfan på nytt men HDD temperaturen går fortfarande upp och ner som vanligt, så vad kan ha hänt? Redan googlat men inte hittat något relevant. Citera
Vitdom Skrivet 14 April 2009 Rapport Skrivet 14 April 2009 (redigerat) Hur mycket kylpasta applicerade du på processorn? Ett extremt vanligt fel är att man applicerar för mycket. Jag säger som jag lärt mig att man bara ska applicera ungefär så mycket som volymen av ett okokt jasminris. Det kan vara så att du har applicerat för mycket och det har läckt någonstans det inte ska vara någon substans. Redigerat 14 April 2009 av Vitdom Citera
CeZ Skrivet 14 April 2009 Författare Rapport Skrivet 14 April 2009 Jag tog så mycket man ska, alltså lika mycket som du sa. Men jag kan ju alltid kolla så inget har "runnit" över kanten och i så fall ta bort det. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.