Hoppa till innehåll

Söka Sommarjobb

Gäst Justfiwi

Rekommendera inlägg

Gäst Justfiwi

Hejsan!

Måste ju såklart söka sommarjobb.

Men jag vet inte riktigt vad man ska skriva. Man ska ju skriva ett personligt brev samt ett CV. Men problemet är att när man är 15 år så har man inte direkt mycket utav arbetserfarenheter, så vad kan man skriva i sitt CV?

Jag har ju skrivit var jag har praoat, mina utgångsbetyg i högstadiet, typ åttan och nian. Samt att jag har mopedkort, lite grundläggande kunskaper om språk osv. Men vad mer?

TAck på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Justfiwi

Som raptomex sa. Om du var t.ex duktig på dina prao platser, och folket gillade dig, och tyckte att du var bra, så kan du kanske ta med prao papprerna, om du har kvar dem. Annars berätta för dem att du proat och har erfarenheter av endel saker.

Okej, men jag har bara praoat en gång eftersom att det inte gick den andra gången.

Men man har ju skrivit typ att man har EU-moppe körkort, kan typ Office program, kan XP och Vista, vilka språk man kan flytande osv.

Vad mer?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Extra duktig i något skolämne kanske? Beror ju alltså vart du ska proa.. Om du ska proa på ett ålderdoms hem behöver du mest vara trevlig. Om du ska proa på en byggplats så ska du ju vara bra på något annat, och om du ska proa på en pizzeria kan du ju alltid använda dig av ditt Eu-moppe kort :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Extra duktig i något skolämne kanske? Beror ju alltså vart du ska proa.. Om du ska proa på ett ålderdoms hem behöver du mest vara trevlig. Om du ska proa på en byggplats så ska du ju vara bra på något annat, och om du ska proa på en pizzeria kan du ju alltid använda dig av ditt Eu-moppe kort :D

Jo, men jag har skrivit mina utgångsbetyg från första terminen i åttan, andra terminen i åttan samt första i nian, fick nästan runt MVG i allt på de tre gångerna. Så då kan man ju inte skriva.

Jätteduktig i: Svenska, engelska, matte, bla bla bla bla

Lite mindre duktig i: slöjd, bild bla blab bla

suger i: Öööh, inget? ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Är det inte lite sent att söka sommarjobb? Jag har redan fått bersked för länge sedan att jag blev intagen till det jag sökte. Behövde inte lämna något CV, men jag har från PRAO som jag gjorde på skolan.

Jorå, men bättre sent än aldrig. Har dom inte redan anställt någon så kan ju jag jobba där eller hur? Och jag tror inte någon har kommit på den idén jag har ^^

Men det är väll ändå bra att skriva CV osv? Även för "senare tillfällen"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det inte lite sent att söka sommarjobb? Jag har redan fått bersked för länge sedan att jag blev intagen till det jag sökte. Behövde inte lämna något CV, men jag har från PRAO som jag gjorde på skolan.

Jorå, men bättre sent än aldrig. Har dom inte redan anställt någon så kan ju jag jobba där eller hur? Och jag tror inte någon har kommit på den idén jag har ^^

Kommit på idén att söka sommarjobb? 80% av alla 15 åringar söker och jag sökte för typ 4 månader sedan, såatt jag tror det mesta är borta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Kommit på idén att söka sommarjobb? 80% av alla 15 åringar söker och jag sökte för typ 4 månader sedan, såatt jag tror det mesta är borta.

Jorå, men alltså på det stället jag ska söka. Men söker jag inte alls så får man ju verkligen inget, got it?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...