Gäst Justfiwi Skrivet 14 April 2009 Rapport Dela Skrivet 14 April 2009 Hejsan! Måste ju såklart söka sommarjobb. Men jag vet inte riktigt vad man ska skriva. Man ska ju skriva ett personligt brev samt ett CV. Men problemet är att när man är 15 år så har man inte direkt mycket utav arbetserfarenheter, så vad kan man skriva i sitt CV? Jag har ju skrivit var jag har praoat, mina utgångsbetyg i högstadiet, typ åttan och nian. Samt att jag har mopedkort, lite grundläggande kunskaper om språk osv. Men vad mer? TAck på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 14 April 2009 Rapport Dela Skrivet 14 April 2009 sommarjobb med CV det va ngt nytt ^__^ jag har aldrig skrivigt CV för att få ett jobb över sommaren. jag åker och frågar eller ringer. annars googlar du på how to write cv. finns många träffar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SoulOfDeath Skrivet 15 April 2009 Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 Våran kommun har precis avskaffat det där med att skriva CV:n. Vi behöver bara fylla i en ansökan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 15 April 2009 Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 Du kan ju nämna praktik platser du vart i skolan? Alltså när ni har varit ute på prao och vad för omdöme du fått av din handledare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nittionio Skrivet 15 April 2009 Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 Som raptomex sa. Om du var t.ex duktig på dina prao platser, och folket gillade dig, och tyckte att du var bra, så kan du kanske ta med prao papprerna, om du har kvar dem. Annars berätta för dem att du proat och har erfarenheter av endel saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 15 April 2009 Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 Som raptomex sa. Om du var t.ex duktig på dina prao platser, och folket gillade dig, och tyckte att du var bra, så kan du kanske ta med prao papprerna, om du har kvar dem. Annars berätta för dem att du proat och har erfarenheter av endel saker.Okej, men jag har bara praoat en gång eftersom att det inte gick den andra gången.Men man har ju skrivit typ att man har EU-moppe körkort, kan typ Office program, kan XP och Vista, vilka språk man kan flytande osv. Vad mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nittionio Skrivet 15 April 2009 Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 Extra duktig i något skolämne kanske? Beror ju alltså vart du ska proa.. Om du ska proa på ett ålderdoms hem behöver du mest vara trevlig. Om du ska proa på en byggplats så ska du ju vara bra på något annat, och om du ska proa på en pizzeria kan du ju alltid använda dig av ditt Eu-moppe kort :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 15 April 2009 Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 Extra duktig i något skolämne kanske? Beror ju alltså vart du ska proa.. Om du ska proa på ett ålderdoms hem behöver du mest vara trevlig. Om du ska proa på en byggplats så ska du ju vara bra på något annat, och om du ska proa på en pizzeria kan du ju alltid använda dig av ditt Eu-moppe kort :DJo, men jag har skrivit mina utgångsbetyg från första terminen i åttan, andra terminen i åttan samt första i nian, fick nästan runt MVG i allt på de tre gångerna. Så då kan man ju inte skriva.Jätteduktig i: Svenska, engelska, matte, bla bla bla bla Lite mindre duktig i: slöjd, bild bla blab bla suger i: Öööh, inget? ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 15 April 2009 Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 Är det inte lite sent att söka sommarjobb? Jag har redan fått bersked för länge sedan att jag blev intagen till det jag sökte. Behövde inte lämna något CV, men jag har från PRAO som jag gjorde på skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 15 April 2009 Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 Är det inte lite sent att söka sommarjobb? Jag har redan fått bersked för länge sedan att jag blev intagen till det jag sökte. Behövde inte lämna något CV, men jag har från PRAO som jag gjorde på skolan.Jorå, men bättre sent än aldrig. Har dom inte redan anställt någon så kan ju jag jobba där eller hur? Och jag tror inte någon har kommit på den idén jag har ^^Men det är väll ändå bra att skriva CV osv? Även för "senare tillfällen" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 15 April 2009 Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 Är det inte lite sent att söka sommarjobb? Jag har redan fått bersked för länge sedan att jag blev intagen till det jag sökte. Behövde inte lämna något CV, men jag har från PRAO som jag gjorde på skolan.Jorå, men bättre sent än aldrig. Har dom inte redan anställt någon så kan ju jag jobba där eller hur? Och jag tror inte någon har kommit på den idén jag har ^^Men det är väll ändå bra att skriva CV osv? Även för "senare tillfällen" Kommit på idén att söka sommarjobb? 80% av alla 15 åringar söker och jag sökte för typ 4 månader sedan, såatt jag tror det mesta är borta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 15 April 2009 Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 Är det inte lite sent att söka sommarjobb? Jag har redan fått bersked för länge sedan att jag blev intagen till det jag sökte. Behövde inte lämna något CV, men jag har från PRAO som jag gjorde på skolan. Jorå, men bättre sent än aldrig. Har dom inte redan anställt någon så kan ju jag jobba där eller hur? Och jag tror inte någon har kommit på den idén jag har ^^ Men det är väll ändå bra att skriva CV osv? Även för "senare tillfällen" Kommit på idén att söka sommarjobb? 80% av alla 15 åringar söker och jag sökte för typ 4 månader sedan, såatt jag tror det mesta är borta. Jorå, men alltså på det stället jag ska söka. Men söker jag inte alls så får man ju verkligen inget, got it? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.