Hoppa till innehåll

Hur Fixar Man Login Form Till Sin Hemsida?


Rekommendera inlägg

God Dagens allesammans. /default/biggrin.gif

Ja nu är det så här att jag är ägare för en hyffsat ny hemsida (). Och mina klan medlemmar bla har velat ända sedan jag startade klanen att jag skulle fixa så man kunde logga inn på sidan. Men jag kan nästan ingenting om php så jag undrar hur man fixar sånt? Så långt som jag har fattat så måste man ha mysql och phpmyadmin (men rätta mig om jag har fel)? Så jag undrar om någon schysst kan lägga upp en step by step guide.

använder 000webhost.com

 

Redigerat av antee
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

God Dagens allesammans. :D

 

Ja nu är det så här att jag är ägare för en hyffsat ny hemsida (http://fnacy-clan.se.nu). Och mina klan medlemmar bla har velat ända sedan jag startade klanen att jag skulle fixa så man kunde logga inn på sidan. Men jag kan nästan ingenting om php så jag undrar hur man fixar sånt? Så långt som jag har fattat så måste man ha mysql och phpmyadmin (men rätta mig om jag har fel)? Så jag undrar om någon schysst kan lägga upp en step by step guide.

 

MvH Anteds <Owner Of fnacy-clan since 2oo8>

Ja, du måste använda dig av nån slags databas, Mysql är en bra sådan IMO. Du måste inte använda phpmyadmin. phpmyadmin är ett grafiskt mysql interface som gör det lätt att skapa databaser osv. Sedan får du skaffa ett loginscript osv :). Skulle kunna fixa ett, men jag är inte så bra på säkerhet och fin kod osv, så det vore nog bättre om någon annan schysst person fixade det
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

tack för svaret.

 

Jag tror inte de behöver vara så säkert så skulle du kunna vara schysst att langa din kod?

ska dom kunna registrera sig och sånt också?

 

 

japp

 

ok, jag ska se vad jag kan göra

 

schysst ska bara fixa lite kommer om 30 min :)

 

okej nu har jag hittat ett som jag tycker är skit bra men får det inte att funka här kommer koden hoppas nån kan hjälpa mig

 

kod:

 

<?php
  define('DB_HOST','mysql5.000webhost.com');
  define('DB_USER', 'a4680929');  define('DB_PASSWORD','secret');
  define('DB_DATABASE','a4680929_12345');  define('TFX','xyz_');  define('SERVER_URL','http://iatechipsandgotfat.comoj.com/');
  define('APP_FOL','/phpsense/');
  ?>


PHP Error Message

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'jatinder'@'localhost' (using password: YES) in /home/a4680929/public_html/login-exec.php on line 15

Free Web Hosting
Failed to connect to server: Access denied for user 'jatinder'@'localhost' (using password: YES)

Redigerat av antee
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

<?php

$mysql_server = "localhost";
$mysql_user = "user";
$mysql_password = "pwd";
$mysql_database = "dbase";

$conn = mysql_connect($mysql_server, $mysql_user, $mysql_password);
mysql_select_db($mysql_database, $conn);
?>

Den connectionstringen borde funka om du bara ska ansluta mot databasen.

Sen får du som tidigare postare sa fixa en databas att ansluta mot med korrekta tabeller som du sedan kan spara data om medlemmarna i.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...