Hoppa till innehåll

Tillägget 138/46 Röstades Igenom!


Median

Rekommendera inlägg

Gäst Yillian

Låter bra :) har ingen mer riktigt kommentar, laddade själv sällan ner även innan ipred.

 

Detta är mer än en kamp för fildelningen.

Detta är en kamp för friheten.

 

Finns mer saker på lur än vi anar, ACTA anyone?

 

Rösta rätt, rösta Pirat ;)

 

Kamp mot frihet? Vad är det som tar din frihet när du får ladda ner något gratis som kostade den personen flera miljoner dollar att göra.. det är du som rånar producenter, inte vice versa.

 

 

Ja, det är det.

Vem skulle vilja leva i ett övervakningssamhälle (Och där privata företag t.ex. kan begära information om den personen utan att först gå till domstol)? Inte jag då, jag tror inte bara på Piratpartiet för att jag ska få ladda ner fritt, jag tror på det här för att jag inte vill leva som övervakad av staten.

Dock är det inte så troligt att man ska kunna förhindra det här, det enda man kan göra att fördröja det.

Makt leder till korruption, pengar leder till girighet, och vad händer om man kombinerar dom här två? Jadu.

 

Bättre att göra något nu mot det tror man är fel, än att göra något senare när det kanske är försent.

 

Nu, låt oss inte gå offtopic något mer.

 

Det är vårat fel.. vi vägrade sluta ladda ner så dom drog in hårdhandskarna.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Låter bra :) har ingen mer riktigt kommentar, laddade själv sällan ner även innan ipred.

 

Detta är mer än en kamp för fildelningen.

Detta är en kamp för friheten.

 

Finns mer saker på lur än vi anar, ACTA anyone?

 

Rösta rätt, rösta Pirat ;)

 

Kamp mot frihet? Vad är det som tar din frihet när du får ladda ner något gratis som kostade den personen flera miljoner dollar att göra.. det är du som rånar producenter, inte vice versa.

 

 

Ja, det är det.

Vem skulle vilja leva i ett övervakningssamhälle (Och där privata företag t.ex. kan begära information om den personen utan att först gå till domstol)? Inte jag då, jag tror inte bara på Piratpartiet för att jag ska få ladda ner fritt, jag tror på det här för att jag inte vill leva som övervakad av staten.

Dock är det inte så troligt att man ska kunna förhindra det här, det enda man kan göra att fördröja det.

Makt leder till korruption, pengar leder till girighet, och vad händer om man kombinerar dom här två? Jadu.

 

Bättre att göra något nu mot det tror man är fel, än att göra något senare när det kanske är försent.

 

Nu, låt oss inte gå offtopic något mer.

 

Det är vårat fel.. vi vägrade sluta ladda ner så dom drog in hårdhandskarna.

 

Vårat fel? Du kan inte skylla på statens kontrollbehov på oss, det är DERAS fel. Skulle blivit så ändå, kolla bara på FRA, det är en övervakningslag, och dom säger själv att det är till för att förhindra "terrorism"(O'rly), om det hade berört fildelning så hade dom sagt det, då det skulle skrämma bort en hel del.. Om dom nu inte har som mål att sätta dit alla svenskar i domstol istället.

Redigerat av Median
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...