Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Har lite problem att installera Skype på Ubuntu 9.04. Jag har laddat ned installationsmappen. När jag klickar på Installera Paket så ska jag slå in ett lösenord. Hur vet jag vad lösenordet är? Om jag bara klickar på OK utan att fylla i något lösenord försvinner rutan, men ingenting annat händer.

Problem med WoW också. Har installerat WoW inkl. TBC och WOTLK. När jag klickar på Launcher.exe (med Wine) så kommer rutan upp där man klickar på Play. Så långt går allt bra. Sen kommer det upp ett nytt fönster där WoW ska vara i. Problemet är bara att den rutan är helt svart och muspekaren är som WoWs. Någon ide på vad som är fel?

Skrivet

Lösenordet var det lösenord som du först skrev in till din användare, när du installerade Ubuntu. Alltså lösenordet du hela tiden loggar in i Ubuntu med (Om du har Login) ... Annars kan jag nog faktist inte hjälpa dig !

Gäst Justfiwi
Skrivet

Lösenordet var det lösenord som du först skrev in till din användare, när du installerade Ubuntu. Alltså lösenordet du hela tiden loggar in i Ubuntu med (Om du har Login) ... Annars kan jag nog faktist inte hjälpa dig !

Jo precis, det är ditt lösenord till ditt första account.

Men det låter som drivrutins problem?

Skrivet

Kollade runt lite och det visar sig att den senaste versionen av Ubuntu (som jag fick på datorn när jag köpte den) inte har någon drivrutin för mitt minneskort som gör att man kan spela lite mer avancerade spel. Jag klarar t'ex Jedi Academy men inte WoW eller KOTOR. Ska ändå fixa XP om någon dag. Men till dess, hur nedgraderar man från 9.04 till 8.10?

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...