Hemglass95 Skrivet 27 April 2009 Rapport Dela Skrivet 27 April 2009 Hur gör man en egen trojan (ska skoja lite med mina polare). Frågor: 1. Behövs det något program eller kan man skriva i anteckningar? 2. Hur lång tid tar det? 3. Hur styr man trojanen? tacksam för hjälp Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 27 April 2009 Rapport Dela Skrivet 27 April 2009 Du vet väl att det är olagligt att lägga in en trojan i någons dator utan tillstånd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 27 April 2009 Rapport Dela Skrivet 27 April 2009 Du vet väl att det är olagligt att lägga in en trojan i någons dator utan tillstånd?Svar ja. Hursomhelst, att skapa ett virus(trojan) är mycket komplicerat och tror inte att någon i detta forum kan och knappast du.. Så jag går inte in på detaljer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hemglass95 Skrivet 27 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 April 2009 Okej jag gjer upp det kanske är för svårt ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Najgor Skrivet 8 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2009 (redigerat) Okej jag gjer upp det kanske är för svårt ;) Ska du skriva trojanen själv så är det svårt men finns färdigkompilerade server/client program som du kan använda. Något att tänka på dock är att antivirusen hittar signaturen i trojanen så avaktivera "kompisens" antivirus, kör sedan trojanen och välj platsen där du valt att trojanen ska droppa sin server att antiviruset inte ska snoka där. Förstår inte riktigt vad du menar med tid men när trojanen har startat på "Kompisens" dator så försöker den en reverse connection tillbaka (Om du använder en färdig då detta är bästa sätt emot brandväggen) till dig och efter det kan du styra kompisens dator utan problem, inget avancerat alls. På din text verkar du väldigt oerfaren så här har du ett par tips; 1. Om du har router så måste du öppna porten där trojanen skall kunna kontakta dig, annars blir det som att någon knackar hemma hos dig men ingen öppnar dörren. 2. Gör det när din kompis inte är i rummet om mot förmodan din kompis antivirus skulle börja skrika 3. Kryptera trojanen med valfri krypteringsprogram (Vet du ej vad detta är så skippa detta tips) 4. En trojan jag kan rekommendera för en nybörjare är PoisonIvy som har ett väldigt lättförstående GUI (Grafiskt gränssnitt) så det räcker du kan engelska. 5. Skall du ändå ge dig på att skriva det själv finns det källkoder som du kan använda dig utav och bygga vidare på eller modifiera så dem passar dig. Redigerat 8 Maj 2009 av Najgor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 8 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2009 (redigerat) Hur gör man en egen trojan (ska skoja lite med mina polare). Frågor: 1. Behövs det något program eller kan man skriva i anteckningar? 2. Hur lång tid tar det? 3. Hur styr man trojanen? tacksam för hjälp 1. Man kan skriva koden i vilket textredigeringsprogram som helst. Men språket man skriver i heter Assembler och den koden man skriver måste assembleras med en assemblerare för att få en objektkod och den måste sedan länkas med en länkare med några bibliotek för att få slutprodukten. Så kort behöver du en textredigerare, en assemblator och en länkare och några standardbibilotek för målsystemet. 2. Det beror på hur mycket du har hållit på med datorer, hur smart du är, hur mycket Assembler du redan kan och kunskapen i din omgivning ifall du frågar andra. Finns inget svar på din fråga då det kan sträcka sig ifrån nån halv dag till kanske flera år eller alldrig. 3. Om du menar hur man programmerar den att utföra saker så hård-kodar man det i trojanen när man skapar den, om det nu inte är en extrem super trojan som kan hämta information via internet eller något kommunikationssätt. Kan du Assemblerprogrammering? Om du inte kan det, glöm detta tills att du åt minstånde har gått flera gymnasiekurser om Digitalteknik, Ellära, Datorkunskap(på låg nivå i datorn), Programmering, Mikroprocessorteknik och liknande och tills att du blivit äldre. Om du kan Assemblerprogrammering, så pröva sök på google, finns nästan alltid saker där. Annars kan du väl leta upp någon existerande trojan och avassemblera den och kolla hur den är uppbyggd. Har du tur hittar du en färdig kod som du kan studera. Redigerat 9 Maj 2009 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.