Hoppa till innehåll

Ballar Av Stål Polisanmält.......igen!


DiRtY
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja, nu har det ortoligt bra programet Ballar av stål (kanal 5) blivit polisanmält igen.

 

Anmälan har lämnats in till justitiekanslern

Det har blåst kring programmet tidigare.

 

Nu polisanmäls det – igen.

 

”Ballar av stål” polisanmäls av en åklagare.

 

Kanal 5:s humorprogram ”Ballar av stål” blir föremål för ytterligare en polisanmälan. I det aktuella fallet är det en åklagare som ligger bakom polisanmälan.

 

"Programmet går ut på att personer utför handlingar som åklagaren anser är brott. Brotten som är aktuella är förargelseväckande beteende samt sexuellt ofredande. Åklagaren vill göra en anmälan mot programmet i dess helhet", står att läsa i anmälan.

 

Några specifika händelser anges inte, och Polismyndigheten i Stockholms län har överlämnat anmälan till Justitiekanslern, då kanslern tar upp frågor som rör tryck- och yttrandefrihetsfrågor.

 

Dan Panas är presschef på Kanal 5, och fick själv höra talas om polisanmälan via branschpressen.

 

– Jag kan inte se det brottsliga uppsåt som skulle kunna föreligga. Vi gör ett underhållningsprogram som ska vara skojigt och roligt att se på. Men vill myndigheterna utreda gränserna för vad som är humor 2009 så får de gärna göra det, säger han till aftonbladet.se.

 

"Inte okej begå brott i tv"

– Jag vill inte gå in på några detaljer, men generellt tycker jag att vad som visats i vissa avsnitt är förargelseväckande beteende och sexuellt ofredande. Jag tycker inte att det är okej att begå brott i tv, säger åklagaren som gjort polisanmälan till aftonbladet.se

 

 

så vad tycker ni nu om detta? är bara dumt det de gör eller är det kul?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Att man har en fet kamera och tillstånd att sända materialet över hela landet ger en ingen rätt att bete sig som svin. Vill de leka idioter, be my guest, men ta förh*lvete konsekvenserna av ert handlande.

Håller med. Tycker alla dessa program är löjliga. Man skulle kunna tro att hela Sveriges vuxna befolkning har mentaliteten av en 14-åring.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

tycker soneby e kul, tänk hur mkt de la ut när han gjorde det dära hamburgekastar saken och tänk hur mkt de klippte bort bara för det inte blev kul och sen bara alla klagar.

sen så är det väl ganska vågat av gänget att fortsätta efter flera polisnmälningar.

 

sen när dena dära skittjejen som håller på med kändisar sprutade vatten på Fredrik Reainfeldt och fick dagsböter för det, vad f*n var det eller? ingen har väll dött av lite vatten? Tänkt bara på alla komiker som sitter i parlamentet och kränker kändisar hela tiden, inte f*n får det någon böter.

Redigerat av underwar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Yillian

Att man har en fet kamera och tillstånd att sända materialet över hela landet ger en ingen rätt att bete sig som svin. Vill de leka idioter, be my guest, men ta förh*lvete konsekvenserna av ert handlande.

word

 

Jag älskar Ballar av stål men tycker att Bitterfittan är otroligt löjlig och håller med Dave till en stor del.
Jag avskyr ballar av stål.. allt dom gör är att störa folk.

Till slut börjar det bli löjligt med samma grej hela tiden, dom kommer lägga ner skiten snart.. tro mig.

 

Efter 10 tals anmälningar så har dom inte råd längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Jag avskyr ballar av stål.. allt dom gör är att störa folk.

Till slut börjar det bli löjligt med samma grej hela tiden, dom kommer lägga ner skiten snart.. tro mig.

Lägga ned det för andra gången? Nja. Däremot kanske inte göra fler säsonger.

 

Efter 10 tals anmälningar så har dom inte råd längre.

Varför skulle de inte ha råd p.g.a anmälningar?

 

svensk kopia av brittiska originalet, dock nästan bätre.
Japp, det är en kopia. Tycker dock inte att det är bättre än det brittiska originalet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

tycker folket i sverige reagerar roligare (agressivare:D) än i uk.

 

TYcker det ska få fortsäta och folk ska sluta gnälla, det är kul!! Om om ni blir föbanade, flytta till Siberien.

Redigerat av underwar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...