prophet Skrivet 6 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2009 Har startat ett eget litet projekt, skall försöka skapa en hemsida med snygg design och hyffsad kodning. Sitter i photoshop och leker lite. Långtifrån färdigt, men så här långt har jag kommit iaf. 50% Zoom - overview 100% zoom - full bild kritik och tips? :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 7 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2009 Någorlunda snygg, men jag undrar om inte content boxen blir för liten? Vore egentligen bäst om du tog bort dom där sidsakerna och bara gjorde det till en vanlig banner, och sen kodar du ihop resten i CSS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 7 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2009 Någorlunda snygg, men jag undrar om inte content boxen blir för liten? Vore egentligen bäst om du tog bort dom där sidsakerna och bara gjorde det till en vanlig banner, och sen kodar du ihop resten i CSS.Jopp, jag tog bort contextboxen, vill gärna ha kvar urbandesignen lite men jag vettefan hur jag skall sätta ihop resten av sidan på ett fint och enkelt sätt... vill inte ha något designheaven för jag är fortfarande amatör... Några tips på layout? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 7 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2009 Någorlunda snygg, men jag undrar om inte content boxen blir för liten? Vore egentligen bäst om du tog bort dom där sidsakerna och bara gjorde det till en vanlig banner, och sen kodar du ihop resten i CSS.Jopp, jag tog bort contextboxen, vill gärna ha kvar urbandesignen lite men jag vettefan hur jag skall sätta ihop resten av sidan på ett fint och enkelt sätt... vill inte ha något designheaven för jag är fortfarande amatör... Några tips på layout? Njae, är dålig på att ge tips då jag själv har problem med att göra layoutar när det kommer till fantasin :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Yillian Skrivet 8 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2009 Fin log osv, fast gör en drop-shadow på content boxen runt hela. Asså inte vid en sida, runt hela. Annars var sidan fin, vill gärna se resultatet :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kerex132 Skrivet 8 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2009 Får jag fråga vad ska det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 8 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2009 Får jag fråga vad ska det?Ursäkta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kerex132 Skrivet 18 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2009 Oj det kom ej med vad ska det bli för sida? syftet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tzarenc Skrivet 21 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2009 Jag gillar inte när boxar har skugg-effekt, det blir mer som en bakgrund då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 24 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2009 Jag gillar inte när boxar har skugg-effekt, det blir mer som en bakgrund då. Tjena FrlrN - vad hände med Lajf? Har varit ganska inaktiv på lång tid. Men iaf, fet design. Det ser helt okej ut, vad är syftet med sidan? Några planeringar?:) I lajk skugga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 25 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Maj 2009 Verkar vara en design som är gjord på 1 minut. Det är bra om det är hyffsat symmetriskt i kanterna av sidan (skuggan är usch). När du ändå kör med en vit rundhörning kan du också lägga till en rundad smal rektangel som innehåller länkar i top. Symmetri är fint. Glöm inte det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 25 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Maj 2009 Verkar vara en design som är gjord på 1 minut. Det är bra om det är hyffsat symmetriskt i kanterna av sidan (skuggan är usch). När du ändå kör med en vit rundhörning kan du också lägga till en rundad smal rektangel som innehåller länkar i top. Symmetri är fint. Glöm inte det.Själva rektangeln, där all text skall vara är bara någonting som jag fixade ihop på två sekunder. Ville mer ha lite kritik på logon samt "designen" som skall sitta runt textruth*lvetetellervadmanskallkalladet?. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.