Hoppa till innehåll

Frinkleweb


prophet
 Dela

Rekommendera inlägg

Någorlunda snygg, men jag undrar om inte content boxen blir för liten? Vore egentligen bäst om du tog bort dom där sidsakerna och bara gjorde det till en vanlig banner, och sen kodar du ihop resten i CSS.

Jopp, jag tog bort contextboxen, vill gärna ha kvar urbandesignen lite men jag vettefan hur jag skall sätta ihop resten av sidan på ett fint och enkelt sätt... vill inte ha något designheaven för jag är fortfarande amatör...

 

Några tips på layout?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någorlunda snygg, men jag undrar om inte content boxen blir för liten? Vore egentligen bäst om du tog bort dom där sidsakerna och bara gjorde det till en vanlig banner, och sen kodar du ihop resten i CSS.

Jopp, jag tog bort contextboxen, vill gärna ha kvar urbandesignen lite men jag vettefan hur jag skall sätta ihop resten av sidan på ett fint och enkelt sätt... vill inte ha något designheaven för jag är fortfarande amatör...

 

Några tips på layout?

 

Njae, är dålig på att ge tips då jag själv har problem med att göra layoutar när det kommer till fantasin :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Yillian

Fin log osv, fast gör en drop-shadow på content boxen runt hela.

Asså inte vid en sida, runt hela.

 

Annars var sidan fin, vill gärna se resultatet :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Verkar vara en design som är gjord på 1 minut. Det är bra om det är hyffsat symmetriskt i kanterna av sidan (skuggan är usch). När du ändå kör med en vit rundhörning kan du också lägga till en rundad smal rektangel som innehåller länkar i top. Symmetri är fint. Glöm inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Verkar vara en design som är gjord på 1 minut. Det är bra om det är hyffsat symmetriskt i kanterna av sidan (skuggan är usch). När du ändå kör med en vit rundhörning kan du också lägga till en rundad smal rektangel som innehåller länkar i top. Symmetri är fint. Glöm inte det.

Själva rektangeln, där all text skall vara är bara någonting som jag fixade ihop på två sekunder. Ville mer ha lite kritik på logon samt "designen" som skall sitta runt textruth*lvetetellervadmanskallkalladet?.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...