Siyuro Skrivet 10 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2009 Ibland kommer meddelandet "Bildskärmsdrivrutinen har slutat svara och återställts" på min dator. Då släcks nämligen skärmen ner och blir svart i ungefär 5 sek, sedan blir allt vanligt igen. Problemet är att skärmen vid två olika tillfällen (Sommaren 08 och i vintras) lyckats släckas ner igen, men konstigt nog så fortsatte skärmen att vara svart oavsett om man drog ut strömkabeln och satte på datorn igen. Då var jag och morsan tvugna att lämna in datorn på reparation de två gångerna (de bytte ut moderkortet mot ett nytt). Varför händer det så här? För er som undrar så äger jag en HP Pavilion Slimline s3027c: http://aintnounionshop.files.wordpress.com...line_s3200z.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 10 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2009 Ibland kommer meddelandet "Bildskärmsdrivrutinen har slutat svara och återställts" på min dator. Då släcks nämligen skärmen ner och blir svart i ungefär 5 sek, sedan blir allt vanligt igen. Problemet är att skärmen vid två olika tillfällen (Sommaren 08 och i vintras) lyckats släckas ner igen, men konstigt nog så fortsatte skärmen att vara svart oavsett om man drog ut strömkabeln och satte på datorn igen. Då var jag och morsan tvugna att lämna in datorn på reparation de två gångerna (de bytte ut moderkortet mot ett nytt). Varför händer det så här? För er som undrar så äger jag en HP Pavilion Slimline s3027c: http://aintnounionshop.files.wordpress.com...line_s3200z.jpg Problemet beror troligen på att engine speed i spelet är för högt. Vad är det för spel du spelar? (antar att problemet enbart uppenbarar sig när du spelar :P) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Siyuro Skrivet 10 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2009 Ibland kommer meddelandet "Bildskärmsdrivrutinen har slutat svara och återställts" på min dator. Då släcks nämligen skärmen ner och blir svart i ungefär 5 sek, sedan blir allt vanligt igen. Problemet är att skärmen vid två olika tillfällen (Sommaren 08 och i vintras) lyckats släckas ner igen, men konstigt nog så fortsatte skärmen att vara svart oavsett om man drog ut strömkabeln och satte på datorn igen. Då var jag och morsan tvugna att lämna in datorn på reparation de två gångerna (de bytte ut moderkortet mot ett nytt). Varför händer det så här? För er som undrar så äger jag en HP Pavilion Slimline s3027c: http://aintnounionshop.files.wordpress.com...line_s3200z.jpg Problemet beror troligen på att engine speed i spelet är för högt. Vad är det för spel du spelar? (antar att problemet enbart uppenbarar sig när du spelar :P) Igår kom det nämligen precis efter att jag hade satt på datorn ;P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 10 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2009 Ibland kommer meddelandet "Bildskärmsdrivrutinen har slutat svara och återställts" på min dator. Då släcks nämligen skärmen ner och blir svart i ungefär 5 sek, sedan blir allt vanligt igen. Problemet är att skärmen vid två olika tillfällen (Sommaren 08 och i vintras) lyckats släckas ner igen, men konstigt nog så fortsatte skärmen att vara svart oavsett om man drog ut strömkabeln och satte på datorn igen. Då var jag och morsan tvugna att lämna in datorn på reparation de två gångerna (de bytte ut moderkortet mot ett nytt). Varför händer det så här? För er som undrar så äger jag en HP Pavilion Slimline s3027c: http://aintnounionshop.files.wordpress.com...line_s3200z.jpg Problemet beror troligen på att engine speed i spelet är för högt. Vad är det för spel du spelar? (antar att problemet enbart uppenbarar sig när du spelar :P) Igår kom det nämligen precis efter att jag hade satt på datorn ;P Underligt... Gå in på Start -> Högerklicka på Dator -> Hantera -> Systemverktyg -> Loggboken -> Windows-loggar -> Program. Försök sedan leta upp ett av klockslagen det hände på och leta efter fel. Kan eventuellt vara något program som ligger i bakgrunden och orsakar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.