Hoppa till innehåll

Problem Med Reklam Sajt....


Hinamori

Rekommendera inlägg

Hallå Allihopa.

 

Så här är mitt problem:

 

Sen några veckor eller skulle man kunna säga månader <_< så kommer det upp en massa reklam mycket ofta. Mest när jag är inne på internet. Det är ganska jobbigt faktist när man gör någon läxa på internet eller bara kollar på film och sånt och helt plöstligt kommer det upp flera reklam sajtar. Vad är det för reklam? Ja... allt möjligt på olicka språk mest svenska och finska. Det är också olicka typer av reklam men mest såna för laddning till mobilen eller för att åka på semester :huh: Jag kollade alla möjliga webbsidor på franska, där finns det massor med sådana som har samma problem som jag men ändå funkar det inte med mig. Jag provade Malwarebytes, om ni vet vad det är, men den funkar inte. Jag provade sen AVG Anti-Spyware men jag fattar ingeting även om den är på franska =_='

Så, skulle nån kunna hjälpa mig snääääla é.è

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter som om du har Ad-ware i datorn. Har aldrig provat Malwarebytes, men i namnet låter det som om det är gjort för att ta bort mal-ware och kan därför kanske inte vara speciellt bra mot ad-ware eller kanske till och med inte kunna ta bort det alls.

 

Prova Ad-aware:

Länk

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej igen,

 

Jag gjorde allt i tur och ordning men jag får fortfarande reklamerna.... Gjorde jag nåt fel eller är det inget speciellt fel med datan?

http://www.fuska.se/forum/Guide_Foer_Att_S...are-t69269.html

 

Kolla den tråden :)

 

Men iallafall, är det vanlig reklam eller pop-ups..? Om det är popups så prova t.ex. webbläsaren Firefox, sök på google och dra ner, popup blocker där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vart är det du har massa reklam, på skrivbordet, eller i webbläsaren?

Och vilket Operativsystem har du. T.ex Windows Vista, Windows XP, Windows Home.

Och kan du ta en skärmbild/printscreen och ladda upp här?

 

 

Men om du har reklam på själva sidorna, och inte i webbläsaren.

Så finns det bara ett alternativ, och det är adblock plus, dock fungerar det bara till firefox.

 

 

 

Och har du reklam på skrivbordet, eller i/på webbläsaren.

Ladda ned malwarebytes och uppdatera programmet. Sen scannar du igenom hela datorn.

Och postar ditt resultat här.

Redigerat av Desajn
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

God Evening ^-^

 

Först ska jag svara till Median.

 

Faktitst tror jag det är vanlig reklam eller då vad menar du med pop-ups? Webb läsaren FireFox har jag men den gillar jag inte så mycket... undrar varför :unsure:

 

Desajns tur.

 

Vad menas med i webb läsaren? Som Operativsystem Har jag Windows Vista. Jag har redan MalwareBytes problemet är den där >>

 

Det var en kille på en fransk forum som gav mig samma råd och förklarade hur jag skulle skanna det: f8 när jag startar datorn och det gjorde jag. Sen krävs det att logga in och jag får flera allternativ. Titine, som är namnet på min loggin på datorn, administratör och andra som jag inte kommer ihåg riktigt. Då tar jag Titine med mitt lösenord men det funkar inte >.< Då tar jag administratöt med lösenordet till Titine men då sägs det att den finns inte. Fast, jag är ju administratöret till den här datoen och det står i mitt profil och därför har jag läggt av med den.

 

Jag visste inte riktigt vad du ville ha som skärmbild men jag tyckte att jag kunde vissa webbsidorna som jag får hela tiden. Jag tog bara två av dem.

 

http://i88.servimg.com/u/f88/13/28/61/57/reklam10.jpg

http://i88.servimg.com/u/f88/13/28/61/57/reklam11.jpg

Redigerat av Hinamori
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag kan säga, skaffa mozilla/firefox och installera pluginet adblock plus.

Eftersom det är reklam på sidorna.

 

Hmm, Poppar den där sidan upp eller går du till den själv?

 

 

Följ den här guiden, och posta en logg här.

http://www.antispywareforum.se/phpBB/viewt...p;t=1899#p19690

Redigerat av Desajn
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...