Hoppa till innehåll

Seg Dator Som In I Bänken


timpalimpa4
 Dela

Rekommendera inlägg

Okej, för ungefär 3 veckor sen ominstallerade jag min PC. Efter att ha installerat SP2 ( Service Pack 2 ) så gick datorn segt som in i bänken. Den första laddnings skärmen när datorn startar tar ungefär 3 min att ladda eller mer. Sen när man kommer in går det sådär halvt segt, men t ex när jag ska starta CS:S eller GMOD10 så står det: Preparing to launch GMOD10/CS:S i ungefär sådära 2-10 minuter. Det ända jag kan tänka mig är fel drivrutiner eller något som är galet i datorn! Någon som kunde hjälpa mig med detta eller hade detta innan? Detta är vad jag vet om datorn:

 

Windows Professional (5.1, build 2600)

2048MB RAM

Intel® Pentium® 4 CPUE 3.40GHz (2 CPUs)

NVIDIA GeForce 9500GT, 1024.0MB

SB Audigy 2 ZS Audio [E480] Typ: WDM

 

Vet inte om det hjälper överhuvudtaget men kan posta en bild på min Enhetshanterare sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SP4 är till Vista, och jag har SP3 också. Bara tänkte därför det hände precis efter SP2!

Uhm, Till Vista har bara SP1 släppts än så länge, SP2 är dock under utveckling.

 

Vista SPn: SP1, SP3, [har varit inne på microsoft.com och där finns inget om SP4 till vista!] XP SPn: SP1,SP2,SP3, [var inne på microsoft.com och finnes inget om en SP4 till XP!] Det finns bara en SP4 och den tillhör Windows 2000 och windows 2000 server
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja du...

 

Nya service packs är ju till för att göra dator snabbare, inte tvärtom. Chansen finns ju alltid att din dator låg på full load innan uppgraderingen och nu sa den stop. Pröva att rensa lite innan vi fortsätter, ladda ner ccleaner och defragga datorn m.m. Återkom därefter så gräver vi djupare om det inte har löst sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...