Hoppa till innehåll

Artistsden


Chainsawkitten
 Dela

Rekommendera inlägg


ArtistsDen är en sida som jag jobbat ett bra tag. Det är en sida där man kan lägga upp sina bilder, låtar, noveller och filmer. Man får sedan 50% av annonsintäkterna. Betalningen sker via PayPal så fort beloppet överstiger $10. Har du inget PayPal-konto så är det bara att skaffa (det är helt gratis). Annars går det ju även bra att bara hänga i forumet och prata med andra konst-intresserade.


Låter det intressant? Gå i så fall in på sidan för att få veta mer.
http://www.artistsden.net/
Redigerat av Chainsawkitten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, den här känner man ju igen ^^ Otroligt koncept du har. Tycker dock att forumet är för simpelt för att jag ska orka hänga där. Vill gärna kunna se vilka som är där, hur många inlägg som gjorts osv, så man lätt får en överblick.

 

Sen skulle jag nog rekommendera att du klargör exakt vad vilkoren är för uppladdning av material. Som det är nu har jag ju ingen aning om jag ger bort rättigheterna till verket till dig genom att ladda upp te.x. Sånt är ju viktigt.

 

Även texten och simpliciteten får sidan att se lite mindre professionell ut.

Redigerat av Tolin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Givetvis behåller du alla rättigheterna till verket! Får se till att klargöra det ordentligt på sidan.

 

Har också tänkt utöka forumets funktionalitet, men jag kände mig inte särskilt motiverad att ta tag i det då jag inte visste om folk faktiskt var intresserade i konceptet. Ska fixa det så snart jag får tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Givetvis behåller du alla rättigheterna till verket! Får se till att klargöra det ordentligt på sidan.

 

Har också tänkt utöka forumets funktionalitet, men jag kände mig inte särskilt motiverad att ta tag i det då jag inte visste om folk faktiskt var intresserade i konceptet. Ska fixa det så snart jag får tid.

Låter ju som ett sjukt bra koncept som kan bli hur stort som helst! :P Jag skulle nästan rekommendera att du anlitar riktiga proffs för att skapa en sida och marknadsföra den. Du kan ju tjäna storbelopp.

Och precis i rätt tid med allt stoj kring piratkopiering osv. Den här idén ligger ju i linje med Spotify te.x.

Redigerat av Tolin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Vit text på mörk bakgrund känns både oproffsigt och jobbigt imo, försök lägga text på ljusare färger.

Gillade heller inte menyn och rubrikerna, för simpelt. Sen, kanske fixa en loginruta som man slipper klicka sig till? Försök följa web 3.0. Ett bra koncept räcker inte för att locka folk, hemsidan måste se inbjudande och proffsig ut också.

 

Men jag ska inte låta så förbaskat negativ. Härlig ide och bra jobbat, men tänk på det där ^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...