makke Skrivet 20 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2009 Om jag ska skaffa en bra tv för att köra tvspel på, vad är det som gäller? Plasma ska väl inte vara det ultimata va? Alla datorskärmar är ju lcd trots allt. och de nya med led. finns de även som tv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 20 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2009 Plasma är inget att rekommendera och LED är nog heller ingenting att satsa på, eftersom att dom blir mörkare och mörkare med tiden samt kostar en del (?). Så, en LCD tv med HD är nog det som gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
makke Skrivet 22 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2009 Den var ny för mig. Angående LED dvs. Enligt http://ledtv.se ska de klara typ över 30000 timmar. Det är ju ändå 3.5 år konstant tittande. :D Någon som har egen erfarenhet av dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 22 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2009 Den var ny för mig. Angående LED dvs. Enligt http://ledtv.se ska de klara typ över 30000 timmar. Det är ju ändå 3.5 år konstant tittande. :D Någon som har egen erfarenhet av dem? Hm, själv har jag hört annat men när jag tittade på wikipedia stämde det du skrev. Det känns dock som om man får mer för priset med en LCD-tv enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
makke Skrivet 23 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2009 Vore skönt att köpa något osm inte är förra årets tv-modell också. Blir alltid man köper det. Lär väl funka bra att köra 360 på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 24 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2009 Jo, dra bara en hdmi kabel mellan tv'n och xboxet. Det är tyvärr lite osäkert om xbox har verision 1.2 eller 1.3 på deras HDMI port då det står olika på olika ställen. Sen vet jag inte vad som händer ifall verisionerna inte skulle passa, det kanske kan funka hur bra som helst till att inte funka alls. Men vill du inte prova dig fram så kan du bara köpa en sån här istället. Klarar givetvis full HD. http://secure.llamma.com/catalog/images/xbox_360_hd_cable_component.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
molleman972 Skrivet 24 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2009 Nice. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
makke Skrivet 29 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2009 Lär ju fungera ändå. Bilden kommer säkert bli sjukt bra. Äntligen bra svärta när man lirar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 29 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2009 Sant, bra svärta saknar verkligen LCD-tv's och även om Plasma-tv's har bra svärta så har dom som sagt andra nackdelar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 1 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2009 LCD passar bäst upp till 42 tum. Men LCD passar bäst till spelade eftersom plasma har en sorts plasma runt 2 elektroner som då kan frysa fast i teven om man har bilden i för länge. Så man ska satsa på LCD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 1 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2009 LCD passar bäst upp till 42 tum. Men LCD passar bäst till spelade eftersom plasma har en sorts plasma runt 2 elektroner som då kan frysa fast i teven om man har bilden i för länge. Så man ska satsa på LCD. Tycker att båda är ungefär lika bra när det gäller tv-spel.Plasma är snabbare (?) och har mycket bättre svärta och betraktningsvinkel, glöm inte det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.