Hoppa till innehåll

Tv-spelstv


makke
 Dela

Rekommendera inlägg

Plasma är inget att rekommendera och LED är nog heller ingenting att satsa på, eftersom att dom blir mörkare och mörkare med tiden samt kostar en del (?). Så, en LCD tv med HD är nog det som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den var ny för mig. Angående LED dvs. Enligt http://ledtv.se ska de klara typ över 30000 timmar.

Det är ju ändå 3.5 år konstant tittande. :D

 

Någon som har egen erfarenhet av dem?

Hm, själv har jag hört annat men när jag tittade på wikipedia stämde det du skrev. Det känns dock som om man får mer för priset med en LCD-tv enligt mig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, dra bara en hdmi kabel mellan tv'n och xboxet. Det är tyvärr lite osäkert om xbox har verision 1.2 eller 1.3 på deras HDMI port då det står olika på olika ställen. Sen vet jag inte vad som händer ifall verisionerna inte skulle passa, det kanske kan funka hur bra som helst till att inte funka alls.

 

Men vill du inte prova dig fram så kan du bara köpa en sån här istället. Klarar givetvis full HD.

http://secure.llamma.com/catalog/images/xbox_360_hd_cable_component.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

LCD passar bäst upp till 42 tum. Men LCD passar bäst till spelade eftersom plasma har en sorts plasma runt 2 elektroner som då kan frysa fast i teven om man har bilden i för länge.

 

Så man ska satsa på LCD.

Tycker att båda är ungefär lika bra när det gäller tv-spel.

Plasma är snabbare (?) och har mycket bättre svärta och betraktningsvinkel, glöm inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...