JosJuice Skrivet 24 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2009 (redigerat) Nu har äntligen en Shaymin-event kommit till Sverige! Eventen är på GameStop. Mellan den 15:e och 21:e maj gick det bara att få Shaymin om man hade förhandsbokat Pokémon Platinum, som släpptes den 22:e maj. Mellan den 22:e och 29:e maj kan vem som helst få Shaymin. Info om denna Event Shaymin http://archives.bulbagarden.net/w/upload/0/02/Bag_Micle_Berry_Sprite.pnghttp://archives.bulbagarden.net/w/upload/5/53/Spr_4d_492.pnghttp://archives.bulbagarden.net/w/upload/f/f4/Spr_4p_492S.pnghttp://archives.bulbagarden.net/w/upload/5/50/RibbonClassic.png Detta är en Lv. 50 Shaymin som har speciella attacker och items. Den håller i ett Micle Berry och har en Classic Ribbon, vilket gör att du inte kan byta den på GTS. Det går fortfarande att byta den på andra sätt. Denna Shaymin kan inte vara shiny. Den är fångad i en Cherish Ball - ett typiskt tecken på att det är en event-Pokémon. Om denna Shaymin byts över till Platinum går det att omvandla den till Shaymin Sky Forme! Attackerna är: Seed Flare (Gräs-typ attack som har 120 Base Power. Attacken lärs i vanliga fall i Lv. 100.) Aromatherapy (Tar bort status-problem av alla Pokémon i teamet. Attacken lärs i vanliga fall i Lv. 64.) Substitute (Attacken lärs i vanliga fall av TM90.) Energy Ball (Gräs-typ attack som har 80 Base Power. Attacken lärs i vanliga fall i Lv. 73 eller av TM53.) Mer info finns här. Hur du får denna Shaymin 1. Förberedelser Se till att du har en Nintendo DS, Nintendo DS Lite eller Nintendo DSi som har tillräckligt med ström i batteriet. Du behöver också Pokémon Diamond eller Pokémon Pearl. Pokémon Platinum fungerar inte. Du måste ha fått pokédexet av professor Rowan i spelet. Du behöver inte National Pokédex. Ditt spel måste vara europeiskt, och på engelska. Om det står E istället för 3+ på spelets fodral har du en amerikansk version. Om du har använt Mystery Gift tidigare måste du se till att inte ha 3 Wonder Cards, eftersom att du då inte kan få plats med ett till. För att ta bort ett, gör så här: När du ska välja din sparfil ska du välja MYSTERY GIFT istället. Välj sedan CHECK CARD. Om du inte har detta alternativ har du inga gamla Wonder Cards. Välj ett Wonder Card som du redan har använt, och välj TRASH. Välj sedan YES. 2. På GameStop Ta med din DS och ditt spel till en valfri GameStop-butik i Sverige. Kolla gärna med personalen att du kan få Shaymin. Starta ditt Pokémon-spel. När du ska välja din sparfil ska du välja MYSTERY GIFT istället. Välj sedan RECEIVE GIFT, GET VIA WIRELESS och YES. Inom några få sekunder ska nedladdningen börja. 3. Hämta din Shaymin (Du behöver inte vara på GameStop när du gör detta.) Starta ditt spel som vanligt. Se till att ha ett ledigt utrymme i ditt team. Gå till en Poké Mart (affär med blått tak) och prata med mannen i grönt. Du kommer nu att få din Shaymin! Redigerat 24 Maj 2009 av JosJuice Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rubbew Skrivet 24 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2009 Tack för det kanske ska göra det. Men det är väl på alla gamestop i hela Sverige? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 24 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2009 Ja, det är det. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IRaeven Skrivet 24 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2009 tack josjuice Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 24 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2009 Hur du får denna Shaymin 1. Förberedelser Se till att du har en Nintendo DS, Nintendo DS Lite eller Nintendo DSi som har tillräckligt med ström i batteriet. Du behöver också Pokémon Diamond eller Pokémon Pearl. Pokémon Platinum fungerar inte. Du måste ha fått pokédexet av professor Rowan i spelet. Du behöver inte National Pokédex. Ditt spel måste vara europeiskt, och på engelska. Om det står E istället för 3+ på spelets fodral har du en amerikansk version. 2. På GameStop Ta med din DS och ditt spel till en valfri GameStop-butik i Sverige. Kolla gärna med personalen att du kan få Shaymin. Starta ditt Pokémon-spel. När du ska välja din sparfil ska du välja MYSTERY GIFT istället. Välj sedan RECEIVE GIFT, GET VIA WIRELESS och YES. Inom några få sekunder ska nedladdningen börja. Eftersom jag fick tag i Deoxys i USA med ett europeiskt spel så bör det inte spela någon som helst roll om man har ett amerikanskt eller europeiskt spel. Så testa även med ett amerikanskt spel om nu någon har det!Sen ska du bara kunna gå in i butiken och ladda ner Shayminen utan att fråga om det, lol. Men om det inte finns så tjöta. Förövrigt; FAAN VA NICE MED ETT JAEVLA SVENSKT EVENT! Jag hade bara lol-tur att vara i USA när Gamestp Deoxys delades ut. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 25 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Maj 2009 Jag fick precis denna Shaymin efter att ha soft-resettat: Timid 20 - 21 / 28 - 29 / 26 - 27 / 26 - 27 / 29 / 26 - 27 Ska jag ha kvar den? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 25 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Maj 2009 Högst troligt att du inte får tag i någon som är lika bra, iaf inte den närmsta veckan? xD Själv får jag inte tag i Shaymin förrän på torsdag eller fredag då Gamestop hade fått krånglande saker <__< JosJuice, vill du ha en legit UT Gamestop Deoxys? Låna mig din Shaymin lite så jag klona den. :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 25 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Maj 2009 Så, nu är den sparad. Bytet med Deoxys går bra, men jag hinner nog inte idag. FC: 4339 0178 4401 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 28 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2009 Gamestop, ge mig min Shaymin, DAMNIIIIT! Jag blir tokig! *damp* Varför ska det krångla så jaevla mycket???!! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anto5889 Skrivet 28 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2009 Är texten på WonderCard (kortet mottagits av MysteryGift) i svenska eller engelska? :huh: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 28 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2009 På engelska. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rubbew Skrivet 29 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2009 Slutar idag. (Säkert när du läser detta) Hann aldrig dit :( Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg