jonathan_94 Skrivet 4 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2009 Läser bara på, sen repeterar jag mycket så allt sitter. Med undantag för denna vecka då jag haft tre prov på tre dagar, var inte mycket tid att plugga, men det gick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 4 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2009 Läser bara på, sen repeterar jag mycket så allt sitter. Med undantag för denna vecka då jag haft tre prov på tre dagar, var inte mycket tid att plugga, men det gick. Det hade jag förra veckan, hur gick det för dig? Så som att bara sitta och läsa tills ögorna blöder eller repetera uppgifterna för mig själv, det går inte. Tycker det är mycket bättre att sitta med mamma och köra oldskool. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 4 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2009 1. Läs igenom allt en eller ett par gånger. 2. Läs igen och skriv anteckningar/sammanfattning samtidigt som du läser 3. Om det finns frågor till texten, gör dom. Det du inte kan repeterar du igen tills du kan alla frågorna. 4. Punktmarkera och repetera det du tycker är svårt 5. Läs sammanfattning och repetera det svåra fram tills provdagen. Jag har oftast flera hundra sidor att läsa in till tentor (prov). Och för mig funkar ovanstående metod. Observera dock att studieteknik är individuellt, och du får prova dig fram. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DubbelD Skrivet 5 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2009 börja ett par dagar innan och läs lite då och då Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.