Hoppa till innehåll

Anslutning Till Ps3.


Easton
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena. Jag pendlar varannan vecka mellan min morsa och farsa. Och jag lirar försöker lira Cod 5 hos båda.

Men hos min mamma, är det något fel på internet.

Så här står det på mitt anslutningstest:

 

Hämta IP-adress Lyckades

Internet-anslutning Lyckades

Playstation@Network Lyckades

UPnP Tillgänglig

NAT-typ Misslyckades

 

"Anslutningen till servern överskred tidsgränsen

(801230203)"

 

 

När jag söker på en match på Cod, så kommer jag inte in på någon server. Hur ska jag fixa detta problem? (det verkar vara fel på NAT-typen) Vill jättegärna ha någon ganska kunnig på det här, inga P12-svar, tack.

Redigerat av Easton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du en laptop? Försök att ansluta med det internetet med ditt laptop, eller stationära om det går, om det funkar så är det väl fel på ditt PS3.

 

Försök att gå in på Dina inställingar -> Internetalternativ/inställingar och kolla runt lite där.

 

"NAT står för Network Address Translation eller nätadressöversättning. Tekniken gör det möjligt att ansluta många datorer till en internetanslutning med en eller några gemensamma IP-adresser. NAT är en funktion som byggs in i den brandvägg eller router som ansluter det lokala nätet till Internet (eller annat nät).

 

NAT kan användas så att varje intern adress permanent motsvarar en yttre adress eller så att motsvarigheten gäller bara tillfälligt, medan en dator kommunicerar över NAT-funktionen. Motsvarigheten kan också gälla kombinationen av TCP- eller UDP-port och IP-adress, varvid samma IP-adress kan användas av flera datorer, så länge de inte utåt behöver se ut att använda samma portar.

 

NAT är vanligast mellan privata nät och Internet men kan användas mellan vilka ip-baserade nät som helst.

Innehåll"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Felet liggar i att din router blockerar vissa portar som används av din ps3a för att kommunicera.

Dessa portar ska vara öppnade i din router och redirectat till det interna ip som din ps3a får av routern.

80 TCP

443 TCP

5223 TCP and UDP

3478 UDP

3479 UDP

3658 UDP

 

Efter att du har öppnat dessa så ska din NAT vara good to go

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Felet liggar i att din router blockerar vissa portar som används av din ps3a för att kommunicera.

Dessa portar ska vara öppnade i din router och redirectat till det interna ip som din ps3a får av routern.

80 TCP

443 TCP

5223 TCP and UDP

3478 UDP

3479 UDP

3658 UDP

 

Efter att du har öppnat dessa så ska din NAT vara good to go

Ändrar inläget pågrund av att jag har hittat stället man ändrar på*.

Verkar inte funka...

 

Redigerat av Easton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det kan vara brandvägget, vad har du för brandvägg? Windows? Testa att ta av det, och pröva att ansluta till det igen, och om det funkar så kan du skaffa ett annat Brandvägg, jag kan länka dej det.

Okej, nu kommer jag säkert bli internet-mobbad för det här, men hur tar man bort brandväggen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det kan vara brandvägget, vad har du för brandvägg? Windows? Testa att ta av det, och pröva att ansluta till det igen, och om det funkar så kan du skaffa ett annat Brandvägg, jag kan länka dej det.

Okej, nu kommer jag säkert bli internet-mobbad för det här, men hur tar man bort brandväggen?

 

 

Start -> Control panel -> Windows firewall.

 

Har du vista eller XP?

Redigerat av Infinity
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det kan vara brandvägget, vad har du för brandvägg? Windows? Testa att ta av det, och pröva att ansluta till det igen, och om det funkar så kan du skaffa ett annat Brandvägg, jag kan länka dej det.

 

Okej, nu kommer jag säkert bli internet-mobbad för det här, men hur tar man bort brandväggen?

 

 

Start -> Control panel -> Windows firewall.

 

Har du vista eller XP?

 

XP. Hittade Brandväggen innan du hann skriva, men tack iaf. Men problemet kvarstår.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

det beror på spel vilka portar du ska ha öppna. Kolla in det i manualen.

Skrev ju Call of Duty. :P

 

Mer hjälp tack!

 

Juste, jag försöker följa guiden från den här sidan.

http://www.portforward.com/english/routers...orld_at_War.htm

 

Men den verkar inte funka. För att på Nummer 1, går det inte att ha 3 Portar... Det kommer upp en ruta med texten: "Invalid Port Number".

 

Kan någon översätta det viktigaste därifrån, som kanske får detta att funka?

Redigerat av Easton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...