Hollow Skrivet 3 Juni 2009 Rapport Skrivet 3 Juni 2009 Tjänsten User Profile System misslyckades med inloggningen. Det går inte att läsa användarprofilen. Detta är vad det står... Jag gick in på loggboken och tittade, hittade några fel som jag tror det är: Källa: User Profile service händelse-ID: Första: 1500 Andra: 1502 Tredje:1505 Har tre användare, varav 1 admin (det konto som råkade ut för detta) Är en Vista Home Premium XPS M1530 med Intel Centrino Körde en uppdatering nu kvällen innan och nu när jag startade den i eftermiddags så var det så... Någon som vet hur man gör för att lösa det? Har liksom väldigt viktiga filer på min användare... Tack //PrAu Citera
CeZ Skrivet 3 Juni 2009 Rapport Skrivet 3 Juni 2009 (redigerat) Är "User Profile System" kanske rent av är inaktiverad? Control Panel -> Administrative Tools -> Services och sök upp tjänsten och aktivera den, jag hittade bara "User Profile Service, men det kan nog vara samma sak. Redigerat 3 Juni 2009 av Collez Citera
Hollow Skrivet 5 Juni 2009 Författare Rapport Skrivet 5 Juni 2009 Hittade vad du menade, men det står j inget om att man kan aktivera etc. Står att tjänsten är startad, auto startmetod och loggar in som lokalt system. Typ alla alternativ kan man inte välja... Nåt sätt man kan avinstallera senaste updaten? Citera
CeZ Skrivet 6 Juni 2009 Rapport Skrivet 6 Juni 2009 Man kan avinstallera updates vid lägg till/ta bort program, så kolla där. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.