Hoppa till innehåll

Druid

Gäst Kontroll

Rekommendera inlägg

Gäst Kontroll

Hej. Jag har en Druid, och jag undrar vilken som är bäst att specca med om man vill vara lite bättre på DPS.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja säga boomkin.

Håll starfire och insect swarm uppe hela tiden och sen spamma wrath. NU är jag inte bäst på rotations, men den är väl bra att börja med, sen är det bara att testa sig fram.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kontroll

Jag skulle vilja säga boomkin.

Håll starfire och insect swarm uppe hela tiden och sen spamma wrath. NU är jag inte bäst på rotations, men den är väl bra att börja med, sen är det bara att testa sig fram.

Vilken sorts? Balance eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej. Jag har en Druid, och jag undrar vilken som är bäst att specca med om man vill vara lite bättre på DPS.

Balance (Feral) är nog bäst på Raid DPS just nu. Dock i pvp är Boomkins är squishy för min Feral Druid. Men sen beror det på gear, erfarenhet och sånt, men skulle säga att någon som spelat Druid sen Vanilla Wow och har ungefär Naxx25-Ulduar10 gear i både Feral och Balance skulle nog DPSa bättre i Balance då det är Casting och lättare att få Dmg i än i melee. Många bossar har adds då melee inte kan dpsa fullt ut, kanske för att mobs spawnar på olika ställen och man måste springa dit eller för att t.ex. i Sartharion måste man stå och vänta på Lava Wave om man hamnar på fel ställe om man dödat nån add typ.

Men om du lvlar en druid borde du lvla i feral då du kan stealtha förbi mycket (vet dock inte när du får prowl) och du har inte mycket mana i låg lvl. Dock har Balance nog med mana för att kunna heala sig själv medans man försöker döda nått. Blir man OOM så dör man ganska fort.

Redigerat av ExorZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...
  • Skapa ny...