Hoppa till innehåll

Phil Cup


tatanka
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har klarat phil cup både ensam och med kalle och långben.

Jag har läst på alla skyltar runt omkring arenan och det står bara att pegasus cup kommer snart.

Ska jag göra nåt eller bara vänta? :blink:

d bara att åka vidare piff o puff säger till när en ny cup kommer .. ^^

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

tack!

Men nu har det dykit upp hades cup, hercules cup och nån special match och alla är jätte jobbiga!

Jag fattar inte hur jag ska klara dom!

hades cupen d den me 50 matchen va? men kör så långt du kan efter varje 10tal du klara får du börja på igen när du dör så man slipper börja om från 50 varje gång man dör liksom :P hehe

 

på herucles cup så e herc svårast tycker ja då.. :P men kaste tunnorna på han o attakera men så fort han lyser så springer man för livet.. XP hehe

 

o så måste man levla mkt för att klara av matcherna typ lv 55-60 för ice titan borde räcka o sen tyå 75+ för att klara sephiroth.. ^^

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

tack!

Men nu har det dykit upp hades cup, hercules cup och nån special match och alla är jätte jobbiga!

Jag fattar inte hur jag ska klara dom!

hades cupen d den me 50 matchen va? men kör så långt du kan efter varje 10tal du klara får du börja på igen när du dör så man slipper börja om från 50 varje gång man dör liksom :P hehe

 

på herucles cup så e herc svårast tycker ja då.. :P men kaste tunnorna på han o attakera men så fort han lyser så springer man för livet.. XP hehe

 

o så måste man levla mkt för att klara av matcherna typ lv 55-60 för ice titan borde räcka o sen tyå 75+ för att klara sephiroth.. ^^

 

SVÅRT! Men tack ändå :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tack!

Men nu har det dykit upp hades cup, hercules cup och nån special match och alla är jätte jobbiga!

Jag fattar inte hur jag ska klara dom!

 

hades cupen d den me 50 matchen va? men kör så långt du kan efter varje 10tal du klara får du börja på igen när du dör så man slipper börja om från 50 varje gång man dör liksom :P hehe

 

på herucles cup så e herc svårast tycker ja då.. :P men kaste tunnorna på han o attakera men så fort han lyser så springer man för livet.. XP hehe

 

o så måste man levla mkt för att klara av matcherna typ lv 55-60 för ice titan borde räcka o sen tyå 75+ för att klara sephiroth.. ^^

 

SVÅRT! Men tack ändå :D

 

heh u'r wellcome ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Lär dig kombinera blockning med anfall samt få in dina kombos vid rätt tillfälle så går allt mycket enklare. Att även inte slösa för mycket mana så man hela tiden kan hela sig ifall det kniper är aldrig fel.

 

på herucles cup så e herc svårast tycker ja då.. :P men kaste tunnorna på han o attakera men så fort han lyser så springer man för livet.. XP hehe

 

Länge sedan jag spelade men jag har för mig att ifall man blockar hans lilla rusning så kan man få in några slag på han. Eller så försvan hans "guda gåva" snabbare... något sånt var det.

 

o så måste man levla mkt för att klara av matcherna typ lv 55-60 för ice titan borde räcka o sen tyå 75+ för att klara sephiroth.. ^^

Man måste inte levla för att klara av de andra cuperna, har man bara skills och bra tajming så kan man klara det på mycket lägre level än det. Att leva höjer ens förmågor, men inte spelskicklighet.

 

För att ta ett exempel på det har jag med egna ögon beskådat ett epic spel (Nämligen mitt eget ;)) där Sora, som är level hundra med ultimate weapn, förlorar Hades Cup. Det är i princip ett slag på varje Heartless som behövs för att få ner dom, men han klarade ej hela cupen.

 

Så min poäng är helt enkelt den att något level behov behövs inte, bara att hitta ett spelsätt som fungerar för dig! :D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...