Hoppa till innehåll

Kul Att Göra Med Datorn?


KuroKaktus
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan!

Jo vad brukar ni göra med skolans datorer när ni får använda dom fritt? Själv har vi inte fått det men när vi börjar skolan igen efter lovet så är det ny skola som gäller. Där ska man ju sitta och leka lite så man blir admin. xD

 

Så vad gör ni med datorerna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 130
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Lol shit vad dålig säkerhet det var på skolans datorer förra året.

 

På datorerna där jag går i min skola så har vi Windows XP, det finns andra datorer som har Windows Vista men nu satt jag vid en med Windows XP. Jag startade om datorn och valde att boota upp den ifrån nätverksservern, POFF, helt plötsligt kommer installationsprogrammet för Windows Vista Ultimate upp! :lol: Installerar Windows Vista och sen har den Vista i kanske fem dagar frammåt, där jag har tillgång till administratörskontot! Sen när jag kommer till skolan en dag så har den Windows XP igen.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol shit vad dålig säkerhet det var på skolans datorer förra året.

 

På datorerna där jag går i min skola så har vi Windows XP, det finns andra datorer som har Windows Vista men nu satt jag vid en med Windows XP. Jag startade om datorn och valde att boota upp den ifrån nätverksservern, POFF, helt plötsligt kommer installationsprogrammet för Windows Vista Ultimate upp! :lol: Installerar Windows Vista och sen har den Vista i kanske fem dagar frammåt, där jag har tillgång till administratörskontot! Sen när jag kommer till skolan en dag så har den Windows XP igen.. :P

Haha nice :D

 

Under högstadiet fick jag min lärare att säga sitt användarnamn och lösen :D Vips hade man Admin konto. Men nu är de goda tider förbi.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Crazyshit

På min skola så brukar vi lite då och då få använda dem bärbara datorerna.

Alla elever har fått egna konton, men där kan man inte ladda ner något och så finns inte Paint och sådana saker.

Men det finns ett lärarkonto som alla lärare använder, men vissa elever har fått reda på lösenordet (Inklusive mig då så klart :)).

Så jag brukar sitta och spela lite spel tex Sealhunter., Göra små hemsidor.

Och på dem flesta datorerna om man använder lärarkontot så finns det Spotify och Steam!

Någon dator hade till och med CS på steamet!

Redigerat av Crazyshit
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst 40200

Veckan föra skolavslutning fick vi göra vad vi ville på datorerna då råkade jag ladda ner en sak som hade virus då fick alla datorer virus:D

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAH! Det låter kul :P

 

Hah det var det

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Älskar att .bat-a datorn. Skit ballt, klassiker.

Sen när någon arbetar, tar jag bort deras skit nät de inte ser, och gör den shutdown -s :P

och sen när de öppnar sitt program (internet, word) så står det

"VIRUS VARNING, KONTAKTA DATA LÄRAREN ELLER REKTORN OMEDELBART!!!!"

Sen stängs datorn efter 5 minuter :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol shit vad dålig säkerhet det var på skolans datorer förra året.

 

På datorerna där jag går i min skola så har vi Windows XP, det finns andra datorer som har Windows Vista men nu satt jag vid en med Windows XP. Jag startade om datorn och valde att boota upp den ifrån nätverksservern, POFF, helt plötsligt kommer installationsprogrammet för Windows Vista Ultimate upp! :lol: Installerar Windows Vista och sen har den Vista i kanske fem dagar frammåt, där jag har tillgång till administratörskontot! Sen när jag kommer till skolan en dag så har den Windows XP igen.. :P

Haha nice :D

 

Under högstadiet fick jag min lärare att säga sitt användarnamn och lösen :D Vips hade man Admin konto. Men nu är de goda tider förbi.

 

haha hur fick du henne att säga det då ?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...