Hoppa till innehåll

Dödsstraff


Blitzcat
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 585
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

XD

 

Snälla, återkom med riktiga argument.

 

Det första är totalt orelaterat så det stuntrat jag i.

 

Och LOL åt det andra. Låt oss citera något som nämndes tidigare: "livstid är värre än dödsstraff"

 

Och dödsstraff bör ej tillämpas utan starka bevis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med Axzl.

Och varför skulle staten ha rätt att ta någons liv? Vad är steget efter att man ger staten rätten att ta liv?

 

Anser du att privatpersonen har rätt att ta liv?

 

Nej, det är därför dom åker in i finkan, gör man något dom inte har rätt att göra som är olagligt, blire finkan för hela slanten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dödstraff borde utövas på folk som utför liknande brott (våldtäkt, kannibalism, rena mord) även efter rehabilitering.

Men i vissa fall borde det kanske användas direkt...

Ahahhahaha!!! kan du förtydliga vad du menade? ;:

 

@ Edge: Jag anser att mina argument är minst lika "ordentliga" som dina. Jag tycker du ska sluta klaga på folk eftersom dina argument är lika slagkraftiga som mina. det är fullkomligt idiotiskt att jämföra dödsstraff/livstid med att köpa skinka.

 

Dessutom anser jag att ingen människa ska har rätt att ta (alt. orsaka) någon annan människas liv, oavsett om du jobbar på konsum, i rätten eller i riksdagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med Axzl.

Och varför skulle staten ha rätt att ta någons liv? Vad är steget efter att man ger staten rätten att ta liv?

 

Anser du att privatpersonen har rätt att ta liv?

 

Ja, det ser du väl att jag tycker?

Vill inte ha ett samhälle där staten kan välja ut vilka som får leva och vilka som ska dö. Och om man avrättar någon även fast han inte erkänt (händer ofta i USA) så kan man inte ändra på domen i efterhand om andra bevis dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dödstraff borde utövas på folk som utför liknande brott (våldtäkt, kannibalism, rena mord) även efter rehabilitering.

Men i vissa fall borde det kanske användas direkt...

Ahahhahaha!!! kan du förtydliga vad du menade? ;:

 

 

Uhm, som sagt, att dödsstraff bör utövas på folk som upprepar grövre brott även efter de gått igenom rehab.

Förstår missförståndet dock.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

så du menar nått i stil med:

 

1. ond medborgare våldtar

2. ond medborgare får rehabilitering

3. ond medborgare äter sin syster

4. "Snälla" staten mördar ond medborgare.

 

eller?

Detta kan säkert starta diskussioner om "men han våldtog ju bara en gång, andra var kannibalism! Då kan han ju inte förtjäna dödsstraff enligt dig!" så det kan vi väl bara skippa? Våldtäkt, grova mord och kannibalism hör till de grövsta brotten och jag tycker att en person som utför ett, får sin chans att bättra sig men utför liknande igen bör avrättas.

 

I sådana fall håller jag med 'listan'.

 

Sen kan man ju undra över hur kul det är att det andra omgången av grova brott kunde ha undvikits, men på samma gång kanske folk faktiskt kan bättra sig.

 

Man får en chans att bättra sig. Om man slänger bort den visar att han eller hon inte kan leva efter någon standard och bör avrättas. Denna person är en fara för samhället.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

så du menar nått i stil med:

 

1. ond medborgare våldtar

2. ond medborgare får rehabilitering

3. ond medborgare äter sin syster

4. "Snälla" staten mördar ond medborgare.

 

eller?

Detta kan säkert starta diskussioner om "men han våldtog ju bara en gång, andra var kannibalism! Då kan han ju inte förtjäna dödsstraff enligt dig!" så det kan vi väl bara skippa? Våldtäkt, grova mord och kannibalism hör till de grövsta brotten och jag tycker att en person som utför ett, får sin chans att bättra sig men utför liknande igen bör avrättas.

 

I sådana fall håller jag med 'listan'.

 

Sen kan man ju undra över hur kul det är att det andra omgången av grova brott kunde ha undvikits, men på samma gång kanske folk faktiskt kan bättra sig.

 

Man får en chans att bättra sig. Om man slänger bort den visar att han eller hon inte kan leva efter någon standard och bör avrättas. Denna person är en fara för samhället.

 

de som oftast gör de grovaste brotten har en kriminell bakgrund och det är inte första gången dom hoppar in i fängelset eller har kontakt med polis.

 

trots detta så håller jag kvar vid min åsikt. om Sverige skulle dela ut lite mer livstids domar så skulle det bli ett renare land!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

trots detta så håller jag kvar vid min åsikt. om Sverige skulle dela ut lite mer livstids domar så skulle det bli ett renare land!

Och du vill att Sverige ska bli "ett renare land" då eller? Ganska intressant och smått ironiskt att höra något sådant från en vandal som dig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...